bra racer eller ...

flex

Ny medlem
bra racer eller ...
funderar på att börja träna för att köra VR för första gången och då helst under 10 timmar.

Har aldrig cyklat racer förut och kan därför behöva lite köpråd och allmänna tips kanske. Jag är 170cm med innerbenmått på 78cm.

Har spanat lite på denna http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&id=24301 som skall ha ramstorlek 54cm. Passar den tror ni? Kan det vara ett bra köp? Tänkte lägga ngnstans 5-7000.

Senast redigerad av en moderator:
bra racer eller ...
Jag tycker spontant rent visuellt att den ser stor ut,om du är 170 lång med innerbenmått på 78 så tror jag nog att du måste gå ner lite i storlek. jag är 176 med 84 i innerbenslängd och jag kör med storlek small 48/50 på min racer ca 50 cm i överrörslängd och den passar mig bra.Jag har köpt 2 st racer innan denna en 54 och en 52 cannondale vilken jag trodde skulle passa mig men den var på tok för lång för mig kändes som man låg på cykeln trots att sadelröret var i botten,blev en väldigt konstig ställning,men rent mått mässigt skulle en 52 passa mig men det är en väldigt stor skillnad på cykel och cykel på geometrin,när jag sedan provade en small scott speedster s 30 så satt den konstigt nog som en smäck.Så var extremt noga med storleken nästan så det är bättre med en liten hojj som går att justera med sadelrörslängd och längre styrtapp än en som är för stor och inte går att justera nedåt.

bra racer eller ...
castrello skrev:
-------------------------------------------------------
> Tycker du ska satsa på en Canyon. En fin produkt
> och snabb leverans.

produkten är det väl inget fel på iaf

bra racer eller ...
Hej,
en 54cm ram blir för stor för dig.
Jag är 175 cm med innerbenmått på bara 80 cm
och jag har haft åtskilliga racer´s. För mig passar
en ram på 51-52 cm och ett överrör på 53,5. Jag har
grenslat, men aldrig trampat på en 54ram den är helt
enkelt för stor och otymplig. Lycka till med racerkarriären !!

Tillbaka
Topp