Bra ställe att köpa lager

Bra ställe att köpa lager
qma sa:
Tack! Mycket intressant.

Jag vill prova att köpa SKF-kullager, iaf en gång. Det är inte så mycket pengar trots allt och därför vill jag försöka köpa av nån tillverkare som subjektivt verkar kvalitetsorienterad.

Jag har förstått att det går bra med billiga kullager, och att man lätt pajar SKF-kullager också genom att t.ex. bada dem med smutsigt vatten som lämnar mög efter sig bakom någon packning, följt av användning.

Det är ju svårt att sanera bort mög från kullager när de sitter inpressade i en ramdel, och svårt att ta loss dem utan att skada dem, så det är oklart om det finns någon lösning som undviker att lagren går mot skrot efter några lerfester.

Därmed blir skillnaden i pris för att få SKF kanske läropengar för mig.

Jag sket i SKF och köpte Enduro Max lager från BC till min DH-ram. Det landade på c:a 850 kr för åtta lager. Lustigt nog så är de stora lagren (6808/61808) som ska vara runt vevhylsan Cane Creek lager i Enduro Max kartongerna.

Igår pressade jag ut de gamla lagren, eller bankade mest egentligen. Ett av dem var så slut att det var omöjligt att rotera. Ska montera de nya imorrn.

Bilagor

• IMG_20180524_233932.jpg
    IMG_20180524_233932.jpg
    346.1 KB · Besök: 29
Tillbaka
Topp