Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
En polare till mig ska börja hoja och jag ska ta med honom ut på jungfru turen : -) Jag tänker då att tvättbrädorna i Hellas kanske inte är helt lämpliga...
Var finns det bra stigar för nybörjare? Inte för svåra, men ändå med den magiska känslan ; -)
När jag har kört med min tjej har hon gillat hellas bättre än nickspåret. Så det beror nog lite på vem du drar med dig ut.
Hellas är stökigt men det är få backar vilket gör att det blir mer roligt än jobbigt.
Nick spåret är inte lika stökigt men mycket mer upp och ner. Där måste man orka hålla farten för att förstå tjusningen med det. Annrs blir det bara jobbigt.
Min första riktiga tur gick i Hellas och jag blev heeeeeelt biten. Cyklade NICK förra veckan första gången men fick inte alls samma känsla...
Jag håller med Ville, Hellas...:)
Indianer och vita samt Traktormakt är visserligen lite tekniska men de är breda och rätt flacka när man väl har tagit sig upp på Sicklaskiftet. De ligger dessom ganska tillgängligt till.
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det några som skall köra nick ikväll?
>
> Fredrikshof kör på onsdagar i NICK-spåret, men
> det var kanske inte vad du ville höra ;-)
Jag tog med en kompis på sin första mtbtur i Hellas. Indianer och vita, Ulvsundaslingan och traktor makt. Han cyklade på en helstel cykel han köpt ny för 1000 kr på Rusta för 6-7 år sen och endast uppgraderat med Biltemas mtbdäck (jag tyckte han skulle köpa "riktiga" budgetdäck och det hade definitivt varit att föredra). Han hade lite trixigt i början men cyklade ifrån mig efter halva sträckan! Säger kanske en del om mig också¨men jag tror det beror helt på vem nybörjaren är. Jag VISSTE att han skulle klå mig efter en kvart =(
Körde indianer och vita med min flickvän (nybörjare). Hon tykte det var skojit dock tyckte hon det var jobbit med landsvägscyklingen på vägen dit (ca 20 minuter i mitt tempo). Sen när vi var ute på en tur i Borlänge tyckte hon att det var rena landsvägen d.v.s. mycket mindre stökigt.
Skulle nog säga att indianer och vita är en ganska bra början. Lagom lång också :-)
Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> När jag har kört med min tjej har hon gillat
> hellas bättre än nickspåret. Så det beror nog
> lite på vem du drar med dig ut.
>
>
> Hellas är stökigt men det är få backar vilket
> gör att det blir mer roligt än jobbigt.
> Nick spåret är inte lika stökigt men mycket mer
> upp och ner. Där måste man orka hålla farten
> för att förstå tjusningen med det. Annrs blir
> det bara jobbigt.
Menar du hagaparken i solna? Är själv nybörjare och tycker inte alls om nick för mycket upp och ner där. hellas har jag inte provat än, kanske faller mig mer i smaken.