Bra stig för nybörjare

Magic

Ny medlem
Bra stig för nybörjare
En polare till mig ska börja hoja och jag ska ta med honom ut på jungfru turen : -) Jag tänker då att tvättbrädorna i Hellas kanske inte är helt lämpliga...

Var finns det bra stigar för nybörjare? Inte för svåra, men ändå med den magiska känslan ; -)
 
Bra stig för nybörjare
Keep it close to home for him to minimize anxiety and maximize the chances for him to get back out to explore the area on his own later.
 
Bra stig för nybörjare
När jag har kört med min tjej har hon gillat hellas bättre än nickspåret. Så det beror nog lite på vem du drar med dig ut.


Hellas är stökigt men det är få backar vilket gör att det blir mer roligt än jobbigt.
Nick spåret är inte lika stökigt men mycket mer upp och ner. Där måste man orka hålla farten för att förstå tjusningen med det. Annrs blir det bara jobbigt.
 
Bra stig för nybörjare
Min första riktiga tur gick i Hellas och jag blev heeeeeelt biten. Cyklade NICK förra veckan första gången men fick inte alls samma känsla...
Jag håller med Ville, Hellas...:)

/j.
 
Bra stig för nybörjare
Indianer och vita samt Traktormakt är visserligen lite tekniska men de är breda och rätt flacka när man väl har tagit sig upp på Sicklaskiftet. De ligger dessom ganska tillgängligt till.
 
Bra stig för nybörjare
Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det några som skall köra nick ikväll?

Fredrikshof kör på onsdagar i NICK-spåret, men det var kanske inte vad du ville höra ;-)
 
Bra stig för nybörjare
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det några som skall köra nick ikväll?
>
> Fredrikshof kör på onsdagar i NICK-spåret, men
> det var kanske inte vad du ville höra ;-)


Har redan ritat lite i din tråd;)
 
Bra stig för nybörjare
När hemmet tycker jag är bra, det gör det lätt att komma
ut och träna själv vilket är viktigt, imho, i början.

Viktigast dock att nivån på stigen är lämplig så att han
har kul blir biten av sporten.
 
Bra stig för nybörjare
Jag tog med en kompis på sin första mtbtur i Hellas. Indianer och vita, Ulvsundaslingan och traktor makt. Han cyklade på en helstel cykel han köpt ny för 1000 kr på Rusta för 6-7 år sen och endast uppgraderat med Biltemas mtbdäck (jag tyckte han skulle köpa "riktiga" budgetdäck och det hade definitivt varit att föredra). Han hade lite trixigt i början men cyklade ifrån mig efter halva sträckan! Säger kanske en del om mig också¨men jag tror det beror helt på vem nybörjaren är. Jag VISSTE att han skulle klå mig efter en kvart =(
 
Bra stig för nybörjare
Körde indianer och vita med min flickvän (nybörjare). Hon tykte det var skojit dock tyckte hon det var jobbit med landsvägscyklingen på vägen dit (ca 20 minuter i mitt tempo). Sen när vi var ute på en tur i Borlänge tyckte hon att det var rena landsvägen d.v.s. mycket mindre stökigt.

Skulle nog säga att indianer och vita är en ganska bra början. Lagom lång också :-)

MVH
Johan
 
Bra stig för nybörjare
Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> När jag har kört med min tjej har hon gillat
> hellas bättre än nickspåret. Så det beror nog
> lite på vem du drar med dig ut.
>
>
> Hellas är stökigt men det är få backar vilket
> gör att det blir mer roligt än jobbigt.
> Nick spåret är inte lika stökigt men mycket mer
> upp och ner. Där måste man orka hålla farten
> för att förstå tjusningen med det. Annrs blir
> det bara jobbigt.


Cyklade ni också eller ? ;)
 
Bra stig för nybörjare
Visättra är ganska lätt, men ändå kul. Finns i turtipsen.
Stigarna mellan Lida och Brantbrink är rena motorvägen,
kul om man vill åka fort och lätt.
 
Bra stig för nybörjare
Boe skrev:
-------------------------------------------------------
> Haga?

Menar du hagaparken i solna? Är själv nybörjare och tycker inte alls om nick för mycket upp och ner där. hellas har jag inte provat än, kanske faller mig mer i smaken.
 
Tillbaka
Topp