Bra vår-höstsko?

magnil

Aktiv medlem
Bra vår-höstsko?
Behöver nya skor för de blöta vår- och höstrundorna. Har ett par Shimano MW81 som börjar ta slut nu. De har varit sådär, vill nu ha en sko som är:

-Vattentät
-Hög
-Sula med bra grepp

Mao en Bontrager OMW men inte lika varm :). Vad finns det för bra förslag?

Bra vår-höstsko?
Sorry, tappade tråden när det blev så torrt och fint :). MTB-skor skall det vara. Är inte ute efter riktiga vinterskor, där har jag Bontrager OMW som är grymma på alla sätt. MW-81 har varit lagom varma, är inte en vintersko enligt min mening men vet att andra tycker den är tillräckligt varm på vintern. Vattentät, hög och sula med bra grepp är fortfarande önskemålen.

Mavic Crossmaglen H2O hittar jag inte? Felstavning?

Just nu lutar det åt Shimano MW7, bara de inte är varmare än MW-81?

Bra vår-höstsko?
Lejon sa:
https://www.rosebikes.se/artikel/ma...MIq-GXsL6m2gIVWYuyCh0WEgSFEAQYASABEgKA5fD_BwE Är jag nöjd med ner till drygt noll grader. Svalare men i övrigt bättre än mina north wave arctic gtx. Framförallt är inte sulan så där löjligt hal som övriga vinterskor jag testat. Lätt att spola av också med sitt släta yttre.

Här har du svaret. Finns även en lite mindre biffig variant tror jag. Tyvärr var de alles för smala för mina fötter dock.

Bra vår-höstsko?
Den verkar bra och när man läser runt lite så skall den inte vara så varm!

Nu står det nog mellan MAVIC CROSSMAX SL PRO THERMO WINTER eller 45NRTH JAPANTHER. Japaner kan man se på XXL men finns Mavic i butik någonstans i Göteborgsområdet?

Bra vår-höstsko?
magnil sa:

Nu står det nog mellan MAVIC CROSSMAX SL PRO THERMO WINTER eller 45NRTH JAPANTHER. Japaner kan man se på XXL men finns Mavic i butik någonstans i Göteborgsområdet?

Cykelkraft i Sisjön säljer ju iaf Mavic. Om de har några på lager där vette tusan dock..

Bra vår-höstsko?
AX3L sa:
magnil sa:

Cykelkraft i Sisjön säljer ju iaf Mavic. Om de har några på lager där vette tusan dock..

Tack för tipset. Mavic var ju riktigt billiga där men finns inte l lager i butik. Har 42,5-43 på vanliga skor, 44 på Shimano. Någon som vet hur de är i storleken jämfört med Shimano?

Bra vår-höstsko?
magnil sa:
AX3L sa:
magnil sa:

Tack för tipset. Mavic var ju riktigt billiga där men finns inte l lager i butik. Har 42,5-43 på vanliga skor, 44 på Shimano. Någon som vet hur de är i storleken jämfört med Shimano?
Ungefär som Shimano är min erfarenhet.

Bra vår-höstsko?
Rattnalle sa:
magnil sa:
AX3L sa:
magnil sa:

Ungefär som Shimano är min erfarenhet.
Ungefär som Shimano är min erfarenhet också (den baseras iofs mest på urgamla Shimanoskor, då var de små och smala). Jag har 42,5 (eller 42 2/3) på Mavic och de är tajta. Drar 41,5-42 i ”vanliga” storlekar.

Tillbaka
Topp