Bra ventilerade goggles?

allmajty

Medlem
Bra ventilerade goggles?
Börjat köra lättare downhill på äldre dar (40+), småparker för det mesta med en Åre-vecka om sensommaren. Kört med med vanliga cykelbrillor och är egentligen nöjd med der, men är sugen på googles mest för utseendet. Är dock varm av mig så väldigt orolig för att det bara blir imma.. SÅ - om jag ska kolla på några, vilka är bäst ventilerade?

Bra ventilerade goggles?
Oakley airbrake får bra ventilation som pluspoäng i många reviews.

Jag letade efter goggles för två månader sen till parkcykling, framförallt för att undvika damm i ögonen när jag använder kontaktlinser. Jag svettar mycket så ventilation var viktigt för mig. Också viktigt var att utseendet inte var för skrikande. Jag ville prova goggles med hjälmen på och enda goggles som fanns hos en LBS var Sweet Protection Durden. Riktigt snygga och ventilationen verkade ok, så jag köpte den. Nu har jag provat i värmen i alperna i Italien med några höjdmeter uppför också. Ingen problem med värmen förutom att det känns lite svettigt precis där skummet sitter. Jag var rädd att nästan klara linsen inte skulle funka bra i solen men det har varit ingen problem i alperna med bara soliga dagar. Lite konstrasthöjande är dom, perfekt!

Jag tror att de flesta goggles funkar bra i svensk park.

Tillbaka
Topp