Breda (4E) MTB-skor med kolfibersula

Stuvstaix

Ny medlem
Efter att ha kört CV med mina Sidi Mega LVG med kolfibersula så är jag rejält sugen på ett par MTBskor med riktigt styv sula. Sidi har inga megavarianter med styv sula, därför måste jag söka nåt annat. Jag har skramlat fram ett par alternativ:

* Bont Vayper XC - ett alternativ, har inte jättebra rykte och kan vara problematiska för en plattfot. Finns iofs i custom (helfotsavgjutning) - känns lite risky och inte prisvärt.

* Serfas Scandium - verkar OK men finna de i Sverige (eller ens Europa)

* Giro Gauge High Volume - helt klart intressanta. Finns de i Sverige? Eller nån som testat?

Nån som har erfarenheter eller andra ideér. (Notera att vi snackar 4E här, Shimano Wide funkar inte)

Haha underbart.

Det sista stuvstaix skriver är att shimano Wide inte funkar.....

Vad är den första förslaget som kommer: Shimano, priceless.

Hehe, Shimano Wide är ungefär 2E (men de kan ha ändrat sig).
4E är rätt ovanligt, jmf mina Gel Kayano 4E (Extra Wide) måste skeppas fr USA eftersom det bara finns 2E (Wide) i det europeiska sortimentet.

Nån som testat Giro dojjor över huvud taget?

Lingon skrev:
-------------------------------------------------------
> Maila SIDI och fråga om de kan göra ett par till
> dig?
> Det är ju italienskt hantverk!

Ja, jag kör deras MTB och LVG. Men i och med att de inte har MTBkolfiber i Mega så tror jag Bont är bättre om man ska ha helt custom. Men då kostar det 5000-7000 och blir inte bättre rent prestandamässigt än vanliga Bont.

Det skadar ju inte att höra av dig och visa att efterfrågan finns.

Egentligen är det konstigt att det inte är värstingskon de gör i extra bred läst. Den som orkar läsa på om sånt är ju någon som bryr sig, kanske vet hur det är att cykla i för smala skor och är beredd att betala för passformen.

Tjena!

Bontrager hade ruggigt breda skor innan iallafall, om dom fortfarande finns med kolsula vet jag dock inte..

Jag fick hem ett par Sidi dominator mega igår från bikester och nog f-n är de styva så det räcker.
Minst lika hårda som mina diadora lvg skor med carbonsula. Ingen risk att jag lyckas böja Sidi skorna. Breda och sköna med justerbart spänne över vristen, bara slå till:)

Tillbaka
Topp