breda LVG skor

sebastian_nurmela

Aktiv medlem
breda LVG skor
är på jakt efter nya LVG pjucks då mina specialized PRO börjar bli till åren och jag brukar få domningar i tårna efter några timmar. Råkade felköpa ett par CC r300 skor som givetvis var jätte trånga men rätt i längd. Började jämföra sulorna på specialized och R300 skorna och givetvis var shimano sulorna typ 8mm smalare runt "tå lederna". men nu gjorde jag något jag alldrig tänkt på förut. Jag stod på specialized sulan enbart och mina 2 minsta lilltår sticker utanför/sidan med ~ 1cm.

innebär detta att även minaspecialized skor är för trånga igentligen och därav domingarna..

Så nu undrar jag vad det finns för skor som är bredare än specialized ? "e" storlekarna av shimano och sidis mega lär ju uteslutas, då de knappast är bredare än mina gamla specialized. årets modeller lär vara smalare dessutom

Senast redigerad av en moderator:
breda LVG skor
har du testat E modellen av shimano skorna, eller halvstorleken som ska vara bredare? köper inte att du säger "lär", kolla upp det istället för att dra slutsatsen innan du ens vet säkert :D

prela zumi sägs vara lite bredare, men har inte testat själv. har själv ankfötter tycker det funkar super me shimanos E modell

breda LVG skor
Jensen har så rätt så. E modellen är gjord så att skon är bredare än originalet där framme. Just för sådana kvackers som oss. Hade vanliga innan, men tårna domnade bort alldeles för lätt/fort.

breda LVG skor
oki kan ju säga att jag beställde storlek 45 först som var för lång och den var defenetivt inte bredare än mina S pro skor. och sulan är den samma som 44E

hittade en bild jag tog på dom:

Bilagor

• PICT0631.JPG
    PICT0631.JPG
    133.8 KB · Besök: 22
breda LVG skor
är det? 44,5 är inte längre än 44. utan bredare. så hur menar du att sulan är densamma?

har haft ett par specialized s-works skor, smalare skor får man leta me lykta efter, men antar att Pro modellen ä bredare

breda LVG skor
Detta är i och för sig inte landsvägsskor utan MTB skor med SPD pedaler. Jag har också haft problemet med att alla skor är för smala men exustar fungerar helt ok för min bredd/form på foten.

/johan

http://happymtb.org/forum/read.php/1/898303/898303
Re: Något bredare sko-modell
Skrivet av Johan_ den 23e juni, 2008 (Dölj användarens inlägg)

Jag har själv breda fötter och kör med Exus comp 420 från cykelringen pris ca 700 (OBS! Har inte köpt någonting annat på cykelringen än cykelskorna enbart bara för att dem passar). Jag skickar ett PM till dig med mailadress till leverantören Rex

breda LVG skor
säger inte att shimanos E modeller passar, säger bara att du avfärdar dem o sidi mega med motiveringen att de "lär" inte vara lika breda. det är detsamma som att säga att man tror det är så, o tror , det gör man i kyrkan :D
jag tycker du ska testa först, o sen kan du ju avfärda dem. men du kanske inte har nån möjlighet att pröva? min erfarenhet, speciellt om man har svåra fötter (vilket ja själv har), är att man ska testa. har prövat mig igenom 5-6 st olika skor, o de ända som sitter skönt, är de jag testat i butik. alla jag köpt utan att ha prövat, har varit nitlotter.

breda LVG skor
på Innersulan på 45:an stog det 44E/45 och det jag läst på diverse forum är att med E menas att den är lika bred som en storlek större. Sedan är min Pro skor från typ 2004 och nyare modeller är smalare.

breda LVG skor
Jag har R300 vanliga 44 och M300 i 44E, det är riktigt stor skillnad på bredden. jag skulle uppskatta skillnaden till åtminstone 5mm.

/Jerka

breda LVG skor
Tydligen så ska spec pro skorna finnas i halvstorlekar + narrow, normal och wide(EE)
men generalagenten ToKind tar bara hem normala helstorlekar.

Vill jag ha 44.5EE måste jag beställa minst 6 par från min ÅF för att dom ska ta hem dom.

misstänker skarpt att mina gamla är normal bred då borde ju EE vara perfekt!!!

breda LVG skor
sebastian_nurmela skrev:
-------------------------------------------------------

> Vill jag ha 44.5EE måste jag beställa minst 6
> par från min ÅF för att dom ska ta hem dom.
>
> misstänker skarpt att mina gamla är normal bred
> då borde ju EE vara perfekt!!!

Vad är det för pris och bredd på dom? Jag är kungen av ankfossingar, och i ev. behov av ett par liknande. (mätte just min fots bredaste parti och det var 12 cm!! jag har med andra ord plats för en lilltå till).

breda LVG skor
problemet är att dom antagligen inte finns att få tag i sverige/skandinavien då generalagenten inte bryr sig om att ta hem dom. kan vara samma sak med resten av europa. har kollat diverse web butiker men det är bara hel storlekar och antagligen normal bredd.

Specialized har ju en web butik men dom dom säljer enbart inom US.

Tillbaka
Topp