sebastian_nurmela
Aktiv medlem
breda LVG skor
är på jakt efter nya LVG pjucks då mina specialized PRO börjar bli till åren och jag brukar få domningar i tårna efter några timmar. Råkade felköpa ett par CC r300 skor som givetvis var jätte trånga men rätt i längd. Började jämföra sulorna på specialized och R300 skorna och givetvis var shimano sulorna typ 8mm smalare runt "tå lederna". men nu gjorde jag något jag alldrig tänkt på förut. Jag stod på specialized sulan enbart och mina 2 minsta lilltår sticker utanför/sidan med ~ 1cm.
innebär detta att även minaspecialized skor är för trånga igentligen och därav domingarna..
Så nu undrar jag vad det finns för skor som är bredare än specialized ? "e" storlekarna av shimano och sidis mega lär ju uteslutas, då de knappast är bredare än mina gamla specialized. årets modeller lär vara smalare dessutom
innebär detta att även minaspecialized skor är för trånga igentligen och därav domingarna..
Så nu undrar jag vad det finns för skor som är bredare än specialized ? "e" storlekarna av shimano och sidis mega lär ju uteslutas, då de knappast är bredare än mina gamla specialized. årets modeller lär vara smalare dessutom
Senast redigerad av en moderator: