Bredare däck Woom 3 GO?

Elvisp

Medlem
Bredare däck Woom 3 GO?
Jag har en 3-åring som älskar att cykla, hon körde balanscykel förra året och har nu börjat med vanlig cykel sedan ett par månader tillbaka. Hon är ganska våghalsig av sig och vill gärna cykla mer utmanande så jag tänkte ta med henne till lite platta löparspår eller stigar typ som Isabergs nybörjarled. Men jag tror att hon skulle vara lite tjänt av något bredare däck än de 1.4 som sitter på, typ 1.75 eller 2.0?
Jag tänker spontant att det borde ge mer grepp, är det någon mer som har testat?

Bredare däck Woom 3 GO?
Vad som får plats vet jag inte men rocket ron 16x2.0'' är trevliga. Annars finns black jack 1.8.

Bara man har lite mönster funkar det nog bra på motionsspår och isaberg gröna

Bredare däck Woom 3 GO?
Min erfarenhet med barn stigcyklande på Woom 3 med originella smala däck är att detta är möjligt. Men förvänta dig att se fler krascher än hade behövts.

Både smala däck (glöm inte att sänka lufttrycket!) och snabb ryckig styrning gör den cykeln mindre stabil än det ibland behövs. Barnen bryr sig dock inte om det, de bara älskar att vara ute och cykla.

Senast ändrad:
Bredare däck Woom 3 GO?
ett budgetalternativ är michelin country j 47-305 som jag använt mycket på min vinterbrompton.

överraskande bra; rullar oförskämt lätt och har gott grepp både i väta och snö. stommen inte den stabilaste, fått byta något ex i förtid, men lär bidra till det fina rullet. men utsatt mina både för tyngden av en vuxen man något som nog inte är målgruppen. mycket trottoarkanter och förhållandevis högt däcktryck 2-2,5 bar då jag mest använder dem på asfalt och vintervägar.
.
IMG_2074.webp
IMG_8270.webp

Tillbaka
Topp