Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
??????Jag gillar att när säsongen är slut sippa lite rödvin, låtsasprata på franska och administrera gula kort till de som har visat intresse för att cykla brevetlopp.
Nu känns det som du missuppfattat lite... 5G chippet var i första sprutan. I andra sprutan var en uppgraderad modell som sprider sig till de ovaccinerade. Så, efter att antivaxxarna fått cykla lite i en flåsig andraspruteklunga så får vi tracking på dem också!Skulle man inte kunna använda 5G-chippet man fick med andra sprutan till detta? Fast det skulle ju exkludera alla antivaxxers...
Fast hur går det med solocyklande antivaxare då? Tycker det känns exkluderande och diskriminerande mot dem!Nu känns det som du missuppfattat lite... 5G chippet var i första sprutan. I andra sprutan var en uppgraderad modell som sprider sig till de ovaccinerade. Så, efter att antivaxxarna fått cykla lite i en flåsig andraspruteklunga så får vi tracking på dem också!
Satt visserligen inte med stämpelklocka men jag skulle bli förvånad om jag inte la ner åtminstone 40 timmar på jobbet med kort (och medaljer) för Randonneur Stockholms del efter säsongen 2019. Och det inkluderar inte tid för att få tag på kort och medaljer. Då var jag förvisso helt ny på det hela och det var dessutom, p.g.a. olika omständigheter, två års lopp som skulle hanteras, men jag uppfattade det hela mkt mer som ett eländes slit än ngn mys-pysig aktivitet med fransk touch. Jag har dock hört andra som varit nere i det stockholmska brevetkortsadministrationsträsket tidigare och upplevt samma misär.Men för all del, om andra arrangörer önskar köra med GPX-filer är det fine. Jag gillar att när säsongen är slut sippa lite rödvin, låtsasprata på franska och administrera gula kort till de som har visat intresse för att cykla brevetlopp.
Däremot hade det varit fint om medaljerna kunde 3D-printas för att slippa portot ?
Jag tycker det låter på din beskrivningen som att en digital lösning bör vara märkbart enklare att hantera än nuvarande. De gamla korten kommer ju inte försvinna på ett tag så vinsörplarna kommer väl knapast få abstinens i vilketfall?Satt visserligen inte med stämpelklocka men jag skulle bli förvånad om jag inte la ner åtminstone 40 timmar på jobbet med kort (och medaljer) för Randonneur Stockholms del efter säsongen 2019. Och det inkluderar inte tid för att få tag på kort och medaljer. Då var jag förvisso helt ny på det hela och det var dessutom, p.g.a. olika omständigheter, två års lopp som skulle hanteras, men jag uppfattade det hela mkt mer som ett eländes slit än ngn mys-pysig aktivitet med fransk touch. Jag har dock hört andra som varit nere i det stockholmska brevetkortsadministrationsträsket tidigare och upplevt samma misär.
Med detta mest sagt att det kan framstå lite olika om det är en måttlig mängd kort kontra om det är flera/många hundra.
I princip tycker jag det vore trevligt om detta jobb kunde elimineras eller förenklas. Det är dock viktigt att det blir en robust och lätthanterlig lösning. Mängden tekniskt strul får inte vara märkbart större än med existerande brevetkortslösning.
Jag ser potential för vinster. Dock är min erfarenhet att man inte ska underskatta strulrisk med olika tekniska lösningar. Och att sitta och försöka reda ut sådant i efterhand kan garanterat kosta mkt i både tid och frustration. Därav min kommentar om att robusthet och enkelhet är viktigt.Jag tycker det låter på din beskrivningen som att en digital lösning bör vara märkbart enklare att hantera än nuvarande. De gamla korten kommer ju inte försvinna på ett tag så vinsörplarna kommer väl knapast få abstinens i vilketfall?
Ja. Och det enda som kan konkurrera i robusthet med de gula korten är gpx filer. Det fins inget annat beprövat sätt vad jag vet när get gäller få tillförlitlig turinfo på en cyklist.Jag ser potential för vinster. Dock är min erfarenhet att man inte ska underskatta strulrisk med olika tekniska lösningar. Och att sitta och försöka reda ut sådant i efterhand kan garanterat kosta mkt i både tid och frustration. Därav min kommentar om att robusthet och enkelhet är viktigt.
Ja, så är det.Visst är det väl så att man inte ska ta hjälp av utomstående med dragjobbet!? Om en person som drar mkt i en grupp sedan väljer att inte registrera sig och betala i efterhand, ska man då diska alla som legat på denna persons rulle under loppet?
Okej, jag är en mobilhatande surgubbe men det finns inga enkla mobilappar. De är antingen jättedyra (att förvalta) eller jättedåliga... jag gillar inte appar...En enkel mobilapp
Jag tycker ni borde propagera för att det ska bli obligatoriskt för alla arrangörer att ha en tråd på happy för varje lopp, och för alla deltagare att lägga upp fotostämplingarna i respektive tråd.
Detta för att garantera massor av underhållning för oss internet-cyklister!
Rando är ju inte direkt en Svenskt fenomen o för mig låter det helt bakvänt att man på nationell eller t.o.m klubb/region-nivå ska känna sig manad att lösa denna uppgift.
är det inte bara att sitta still i båten o se vad som händer runt om i världen?
Det hindrar ju inte den som på frivillig basis är sugen på att utveckla något eget, givetvis.
Instagram!? Vad är det för fel på happytrådar och live-RR:er?Själv föredrar jag taggade bilder på instagram (som alternativ till hederlig CircleK stämpel i det gula kortet) - funkar både för att verifiera "stämpling" och sprider glädje och cykelanda på the interwebz.
Är väl det som kallas slutstämpling. Utifrån bilden så avgör arrangören rimligheten i att randonneuren verkkigen cyklat hela sträckan.Plus obligatorisk post i "visa din randoblick" på längre distanser för godkänt resultat
Med detta mest sagt att det kan framstå lite olika om det är en måttlig mängd kort kontra om det är flera/många hundra.
I princip tycker jag det vore trevligt om detta jobb kunde elimineras eller förenklas. Det är dock viktigt att det blir en robust och lätthanterlig lösning. Mängden tekniskt strul får inte vara märkbart större än med existerande brevetkortslösning.
De just det. Du beskrev just 5.6.7 sekventiella steg där allt måste funka. Det kommer inte fungera. Vill du bygga ett robust system så måste du göra det så enkelt det går. De gula korten är jättebra för att de är enklaDum fråga, men visst kommer de va fortfarande bestämt vilka rutter som gäller o var man stämplar?
Då är de väl hyfsat enkelt att ha man registrerar sig innan man startar, på en hemsida eller app. Där man får en unik nummer (identitet).
När man är i mål klistra man in länken från rutten (sträva eller var man sparar den) på hemsidan alt appen. Den läser in gpx filen från adressen.
Då kan hemsidan läsa in koordinaterna samt klockslag från gpx filen (kontrollerna är ju förbestämda).
Infot hamnar i databasen o man kan skriva ut kort automatiskt efteråt om de fortf krävs kort.
De man måste göra som cyklist är registrera sig innan, logga filen, kopiera över länken o hoppas att allt funkar ?
Jag förstår inte varför de inte skulle funka.De just det. Du beskrev just 5.6.7 sekventiella steg där allt måste funka. Det kommer inte fungera. Vill du bygga ett robust system så måste du göra det så enkelt det går. De gula korten är jättebra för att de är enkla
Ska bli intressant att se hur/om AUK gör här? I UK finns nästan lika många lopp som det finns randonörer i Sverige. Jag har inte läst på deras forum på länge, kanske ska se om frågan tas upp där.
Nja det är en stor apparat att veva, mycket är väl reglerat av ACP i Frankrike också.Och generellt oförmögna till förändring.
Nja det är en stor apparat att veva, mycket är väl reglerat av ACP i Frankrike också.
De flesta loppen i UK är inte ACP-brevet, utan AUK-brevet. Med just de senare har de alltid kunnat göra som de vill.Ska bli intressant att se hur/om AUK gör här? I UK finns nästan lika många lopp som det finns randonörer i Sverige. Jag har inte läst på deras forum på länge, kanske ska se om frågan tas upp där.