Brevetkalender för 2012

Brevetkalender för 2012
Är den korta "vilan" mellan 60- och 100-milaren från Tumba avsiktlig? Det blir ju en mille miglia om man inte inleder för fort.

Är datumen i brevetkalendern huggna i sten?

Brevetkalender för 2012
72 skrev:
-------------------------------------------------------
> Är den korta "vilan" mellan 60- och 100-milaren
> från Tumba avsiktlig? Det blir ju en mille miglia
> om man inte inleder för fort.

Det blir ännu festligare om man hakar på en Vätternrunda på det. Om man kör 100-milaren i ett svep (kanske någon powernap i ett dike förutom pauser vid stämplingarna) med start torsdag morgon så borde man kunna vara klar sent på fredagskvällen, sedan någon timmes sömn och så ner till Motala tidigt på lördag morgon.

;-)

Brevetkalender för 2012
Eftersom tråden dök upp så lägligt;

Är det några som har funderingar på att köra 20-milaren från Täby nu på lördag?
(Eller är det år noll efter PBP, och alla återhämtar sig till nästa...)

Brevetkalender för 2012
Ari.m skrev:
> Eftersom tråden dök upp så lägligt;
>
> Är det några som har funderingar på att köra
> 20-milaren från Täby nu på lördag?
> (Eller är det år noll efter PBP, och alla
> återhämtar sig till nästa...)

Snöblandat i korten

Brevetkalender för 2012
Har redan kört en 20-milare i år :) Har lite körigt i helgen men blir inte vädret som prognosen säger nu så kanske, kanske. Sugen men lite för mycket annat just nu.

Brevetkalender för 2012
Jag kör !
Tyvärr har jag antagligen ingen bil så man får 2h uppvärmning + 2h nercykling efter loppet :-)

Det blir pendlaren med skärmar, det är nog bra i snöslasket.

Brevetkalender för 2012
Har anmält mig också. Blir första gången, fast jag har hunnit med en Mälaren runt solo i slutet av februari. Väderprognosen ändrar sig hela tiden men säkert är att det blir motvind upp och medvind hem. Vindstyrkan har minskat i prognosen till ca 5-8 m/s i nuläget. Frågan är om man ska ta snabb titanium racer utan ordentliga stänkor eller tung ståltouringhoj med fjädrad Brookssadel och stänkor?

Brevetkalender för 2012
Regn, snö, minusgrader i starten och kulingvindar. Brevetmisär deluxe?

Hade tänkt köra men står nog över om vädret blir som utlovat. Trist att gå tillbaka till dubbdäck och stänkskärmar när man just har vant sig vid racern. :-/

Brevetkalender för 2012
du har möjligtvis inte sett Nässjös lilla brevetvecka?....rekomenderar den och har man tänkt att starta alla dagar från just Nässjö så är det plus 15mil på 60milaren:)....det är en Miglia men med mindre höjd:) men å andra sidan härlig svensk vår. Jag har givetvis tagit ledigt för varför ta en Mallisvecka när Nässjö finns..
som start tänkte jag min egen 30milare då jag provat 20milaren tidigare

häng på och få all träning inför en vättern på en gång

Brevetkalender för 2012
kallegunnar skrev:
> du har möjligtvis inte sett Nässjös lilla
> brevetvecka?....rekomenderar den och har man
> tänkt att starta alla dagar från just Nässjö
> så är det plus 15mil på 60milaren:)....det är
> en Miglia men med mindre höjd:) men å andra
> sidan härlig svensk vår. Jag har givetvis tagit
> ledigt för varför ta en Mallisvecka när
> Nässjö finns..

Haha, den där är ju helt sjuk! :-)

Lite lockad blir man ju...

Brevetkalender för 2012
Eftersom det utlovas en härlig vårdag med blåst och snö så tar jag den tungrullade pendelcykeln med riktiga skärmar.

Det är första veckan som jag cyklar nu sedan olyckan i höstas. Eftersom jag dessutom har blindtarmsinflammation så tänker jag hålla lugnt tempo på lördag.

Brevetkalender för 2012
LTS skrev:
> Eftersom det utlovas en härlig vårdag med blåst
> och snö så tar jag den tungrullade pendelcykeln
> med riktiga skärmar.
>
> Det är första veckan som jag cyklar nu sedan
> olyckan i höstas. Eftersom jag dessutom har
> blindtarmsinflammation så tänker jag hålla
> lugnt tempo på lördag.

Första cykelrundan på ett halvår blir en misärbrevet. Med blindtarmsinflammation.

Respekt! :-)

Brevetkalender för 2012
MarcusS skrev:
> Vet inte om det var så smart, men jag råkade
> anmäla mig till lördagens misär. Ska
> vinterdäcken på igen?

Om man ska tro prognoserna så lär det bli snö i luften, men det lär inte lägga sig. Om man ska tro prognoserna alltså...

Brevetkalender för 2012
freddiesan skrev:
> Måste erkänna att jag har enorma tvivel i
> nuläget, men jag ska preppa den tunga
> touringsurlyn ändå och hoppas att modet inte
> sviker.

"§2 Det finns INGENTING som en tung Surley inte klarar av"
(Utdrag ur familjelagen.)

Lycka till!

Brevetkalender för 2012
Ja, detta var en runda som jag inte lär glömma bort. Riktig misärkörning upp till Hallstavik. När det var ett par mil kvar till Hallstavik var jag nära och ge upp, fötterna bortdomnade, fingrarna värkte och kroppen frös av snö, slask och motvind. Freddisan väntade in mig och jag till länge på rulle och återhämtades mig lite grann. Tack ! Väl framme i Hallstavik så ville inte kroppen sluta skaka. När de andra stack iväg så behövde jag fortsätta att tina upp mig. Efter ett stop å nästan en timme,torra handskar och strumpor slå gav jag mig iväg ensam. Snön hade då slutat falla och nu var det sidvind/ snett bakifrån. Motivation ökade men benen var trötta. Körde själv till Uppsala och sedan medvind hem till Täby. Stämplade in på ca 10h. Nöjd med att jag tog mig runt men snittfarten var mycket måttlig.

Jag var den enda som körde med dubbdäck. Klart jobbigt att köra länge med dessa.

Edit: För trött för att stava

Senast ändrad:
Brevetkalender för 2012
Grymt!

Det måste ha varit deprimerande att köra med dubbdäck när man har fått sprätta omkring på slicks i ett par veckor nu... :-/

Brevetkalender för 2012
På den inofficiella 5 gradiga misärskalan tror jag den första 9 milen till Hallstavik får en klar femma. Hård motvind och snöblandat regn kryddat med snömoddusch från omkörande bilar. Nästa etapp till Uppsala var snällare med moddfria vägar som till och med började torka upp när domkyrkan började annas i fjärran. Det vara bara ett par hundra meter episk cykling på helt snötäckt väg som blev riktigt spännande. Vinden drevade snön effektivt när vi kom ut ur skogen strax innan vänstersvängen på Östhammarsvägen. En ofrivillig avsittning fick vi där (aka vurpa), men utan vare sig materiella eller kroppsliga skador.
Sedan var det bara medvindsåka i sol tillbaka till Täby.
Absolut en runda som vi kommer att komma ihåg!

//B

Brevetkalender för 2012
Kommer ni ihåg det hjärtskärande skriket i slutet av filmen The Mist? Precis innan dimman skingrade sig och allt blev bättre? Så kändes det ungefär mot slutet av första halvan innan solen kom fram och vi fick kraftig medvind istället. Tack för turen idag! Klart minnesvärt som sagt.

Brevetkalender för 2012
Det är väl snart kört för den här rundan. Sista biten till Uppsala blir väl snart 2+1-väg. Hur gör vi då?

Brevetkalender för 2012
schture skrev:
> Hatten av! Starkt kört av alla som var med!

+1, pannbensträning!
//Patrik

Tillbaka
Topp