Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Hmm, är gräsänkling i helgen och är bra mycket hellre ute och cyklar 40-mil än sitter hemma ensam och fiser. Men så har vi det där med främre delen av fotleden som började krångla sist så jag är skeptisk.
Går en 20-milare i Västerås också. Så tokholmare och andra (i mälardalen) har mycket att välja mellan. Sedan kan man debattera vad som är bäst distans helgen innan Flechen för de som gör den.
freddiesan skrev:
-------------------------------------------------------
> Hmm, är gräsänkling i helgen och är bra mycket
> hellre ute och cyklar 40-mil än sitter hemma
> ensam och fiser. Men så har vi det där med
> främre delen av fotleden som började krångla
> sist så jag är skeptisk.
Jag noterade i helgen att du sitter ganska högt på sadeln och sräcker fotleden ganska mycket när pedalen är nere.
Du kanske skall testa att sänka sadeln lite (typ 1cm) och håll ner hälen lite lägre ...
Se där, här delas det minsann ut gratis bikefits. :-)
Ser fram emot lördagen om det nu blir hyfsat väder. Har inte kört den här rundan innan, jag längtar efter att få besöka sådana metropoler som Sillekrog, Rejmyre och Hälleforsnäs som jag bara har läst om tidigare, aldrig upplevt i verkligheten.
> Du kanske skall testa att sänka sadeln lite (typ
> 1cm) och håll ner hälen lite lägre ...
Jo det kan vara en orsak. Höjde sadeln ca 2mm inför förra helgen. Sen har vi alla olika rundtramp men "skadan" skulle kunna vara kopplad till en alltför utsträckt fot som du säger. Ska testa och sänka någon mm. Tack!
Ska jag förbereda mig för Fleche Nordique nästa helg genom 40-milaren på lördag? Milknarkande på hög nivå alltså. Det måste ju vara farligt på något sätt...
...annars finns ju alltid en 30-milare från Skövde att tillgå i helgen. Jag kommer att köra belgisk kedja med mig själv som på 20-milaren, antar jag... ;)
Kerberos skrev:
> ...annars finns ju alltid en 30-milare från
> Skövde att tillgå i helgen. Jag kommer att köra
> belgisk kedja med mig själv som på 20-milaren,
> antar jag... ;)
Har du grindvakt så att du själv inte smiter in i kedjan och orsakar kaos?
GoranS skrev:
> Kerberos skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ...annars finns ju alltid en 30-milare från
> > Skövde att tillgå i helgen. Jag kommer att
> köra
> > belgisk kedja med mig själv som på
> 20-milaren,
> > antar jag... ;)
>
> Har du grindvakt så att du själv inte smiter in
> i kedjan och orsakar kaos?
Verkar bli trångt på vägarna på Västgötaslätten i helgen. Det är nog bäst att han delar in sig i startgrupper så att alla inte kommer iväg på en och samma gång. :-)
DT skrev:
> GoranS skrev:
> -----
> > Kerberos skrev:
> >
>
> > -----
> > > ...annars finns ju alltid en 30-milare från
> > > Skövde att tillgå i helgen. Jag kommer att
> > köra
> > > belgisk kedja med mig själv som på
> > 20-milaren,
> > > antar jag... ;)
> >
> > Har du grindvakt så att du själv inte smiter
> in
> > i kedjan och orsakar kaos?
>
> Verkar bli trångt på vägarna på
> Västgötaslätten i helgen. Det är nog bäst att
> han delar in sig i startgrupper så att alla inte
> kommer iväg på en och samma gång. :-)
Haha! Ska fundera på dett med startgrupper. Grindvakt är redan
fixat. Jag lägger mig i bredd längst bak bara! :-)
Någon som tänkt köra 60-mila från Täby nu till helgen? Har själv prel-bokat den turen sen långt tillbaka men nu ser det riktigt dystert ut med mycket regn och runt 10 grader både lördag och söndag. Det lutar åt att jag väntar till Tumbas 60-mila istället. Vad är det då för vandrarhem som gäller?
Har ni som tänkt åka Täby-turen bokat vandrarhem och sånt redan?
bigmollo skrev:
> Ska du köra på lördag DT? Jag tänkte också
> köra om det inte vräker ner på fredag-kväll.
> Nonstop blir det i så fall.
Ja, jag tänkte köra om vädret ser ut att inte bli jättekasst. I så fall non-stop. Eller tja, ett piss-stopp kanske man kan kosta på sig.
GoranS skrev:
> Non-stop? Undrar vad personalen säger när man
> cyklar förbi disken och ber dem stämpla kortet
> ...
Jag hade kört... om det inte hade varit för sociala arrangemang både denna och nästa helg. Får försöka klämma en 60-milare i juli eller augusti istället. Kan ju inte påstå att vädret lockar i helgen direkt.
Jag har inte tillräckligt med pannben för att cykla en hel helg i ösregn. Låga ensiffriga tempraturer och tvåsiffriga mängder regn. Jag bangar Täbyturen.
Edit: När jag blir stor ska jag stava rätt från början