Brevetkalender för 2012

Brevetkalender för 2012
bsandborgh skrev:
------------------------------------------------
> Ska försöka skriva något mer inom ett par
> dagar.

Haha.. När du tinat upp och eventuellt kan använda händerna igen? :)

Starkt trampat!

Brevetkalender för 2012
Våtdräkt eller torrdräkt? Trampbåt eller segelbåt? Frågorna hopar sig ...

Hur som helst, imponerande kört. Ska bli kul att läsa en lite mer fullödig berättelse.

Brevetkalender för 2012
Grattis Bengt! Imponerande prestation! Det ska bli spännande att läsa om detta.

För mig och andra kycklingar finns möjlighet till 60-mila nästa helg.

Datum: 2012-06-09
Tid: Start 06:15, senaste tid för ”incheckning” 06:00
Plats: Start och mål på Statoil Dalvägen Tumba
Pris: 100 kr i startavgift + 50 kr om man vill ha chans att erövra den stiliga medaljen
Anmälan för loppet görs till anmalan@randonneurs.se senast 7/6. OBS! Ingen efteranmälan.

Gillar du nattöppna ställen så är denna rutten ett måste! Vi har lagt rutten så oavsett om du är snabb eller långsam så kan du få njuta av den goda och näringsriktiga 24 h maten hela natten. Det är ungefär 5 mil mellan stämplingarna och skulle du inte få nog så finns det möjlighet till lite fler stop för 24h-gourmanden, exempelvis i Mantorp och Järna, eller varför inte skogstigen till Herrbeta. Det kommer bli en matnatt du sent kommer att glömma. För den cykelintresserade så blir det även en och annan småväg. Mina favoriter är inresan till Vingåker, utsikten från Omberg, de slingrande vägarna kring Tjurtorp och givetvis nattodyssen mellan de kulinariska fyrarna.

Vägnoter: http://www.fredrikshof.se/5780
GPS-spår: http://www.gpsies.com/map.do;jsessionid=1789F79627A62E773C4FEE07D3673DFA?fileId=bwdhvbtpdetfpjrr

Vi har bokat hela grupplogin (12 bäddar) på vandrarhemmet i Mjölby. Vi har bokat ett separat hus där vi inte stör andra nattgäster och där vi nattetid får ha cyklarna i rummet om vi lovar att inte olja ner sängarna. Kostnad för sovplats inklusive lakan & handduk: 320:-/270:- för medlem i STF/icke medlem. Bokning av logi görs på anmalan@randonneurs.se snarast, dock senast 7/6. Ange ”vandrarhem”, namn och ev. STF-medlemsnummer. Först till kvarn gäller. Betalning sker till Åsa vid start.

Arrangör: Fredrikshofs Randonneursektion
Anmälan: anmalan@randonneurs.se eller 0735-45 70 99 (Åsa)

Brevetkalender för 2012
bsandborgh skrev:
-------------------------------------------------------
> Kycklingar!
>
> Det var det det. Super Randonneurmedalj nr 19,
> check!

Haha! Kort och koncist! Bra kört!

Brevetkalender för 2012
Jävligt grymt Bengt! Mr Randonné. :D
Den där rundan får du berätta om vid tillfälle. Kan tänka mig att du hade långt från skratt bitvis.
/J

Brevetkalender för 2012
Respekt.

Hur höll du dig varm? Eller jag kanske ska fråga hur du höll dig levande. Hur många lager handskar och skoskydd behövdes?

Brevetkalender för 2012
Lustigt det här med beskrivningar av cykelturer. Vissa blir man inspirerade av och vill själv göra det medan andra gör att man känner en blandning av obehag och stum beundran. Denna går absolut in i den sistnämnda kategorin!

Brevetkalender för 2012
Fikasvettot skrev:
> I år behövs ingen kalender, man ser på
> väderprognoserna när det är en brevet på gång.

Lördag, alltså?
Screenshot2012-06-06at19.33.19.png

Brevetkalender för 2012
Jag är orolig för att 100-milaren den 14/6 kommer att jinxa vädret för Vätternrundan. Ni som ska köra 100-milaren får minsann se till att ha cyklat klart på lördag förmiddag!

Brevetkalender för 2012
Shitshit! Jag är på väg att anmäla mig till 60-mila trots allt (om det inte är för sent?). Men jag skulle gärna vilja ta det riktigt lugnt. Är det möjligt?

Brevetkalender för 2012
Om vädret blir som YR förutspår (just nu iaf) så kan det ju bli en riktigt trevlig tur.

Hur många dagar tar det att återhämta sig någorlunda från en 60-milare?

Brevetkalender för 2012
DT skrev:
> Om vädret blir som YR förutspår (just nu iaf)
> så kan det ju bli en riktigt trevlig tur.

Meteorologerna har nog inte hunnit börja jobba igen efter att strejken tog slut i dag, så prognoserna där är automatgenererade, men inte kollade/korrigerade av mänsklig hand.

Brevetkalender för 2012
Vädret kommer nog inte vara så muntert men temperaturen kommer iallafall bli vettig. Har anmält mig. Imorgon drar jag till XXL och skaffar SKS Raceblades för vätan.

Brevetkalender för 2012
geologen skrev:
> DT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Om vädret blir som YR förutspår (just nu
> iaf)
> > så kan det ju bli en riktigt trevlig tur.
>
> Meteorologerna har nog inte hunnit börja jobba
> igen efter att strejken tog slut i dag, så
> prognoserna där är automatgenererade, men inte
> kollade/korrigerade av mänsklig hand.

Imponerande sakkunskap. :-)

Brevetkalender för 2012
DT skrev:
> Hur många dagar tar det att återhämta sig
> någorlunda från en 60-milare?

Du är nog pigg och fräsch till 100-milaren nästa torsdag(!).

Brevetkalender för 2012
se92923 skrev:
> Nån som vet vad det blir för väder nurå?

Det ser ut att bli regn i början, men sedan fint.

Brevetkalender för 2012
DT skrev:
> Det ser ut att bli regn i början, men sedan fint.

Det ska bli regn igen på eftermiddagen neråt Vättern. Men det kanske du fortfarande räknar som början, eller som fint.

Jag är i alla fall ganska säker på att det blir väder.
Det vore ju tråkigt utan.

Brevetkalender för 2012
Dåså Super Randonneurmedalj nr 1 avklarad. Ömmande vänsterknä och upprörd högerhälsena 2/3 av turen var inte direkt ideala förhållanden, men jag tog mig igenom och fick en hel del bra minnen längs vägen. Kraftiga regnskurar dök upp lite här och där. Vissa lyckades man undvika, andra inte. I Grytgöl trodde jag att jag skulle bli nästa offer för blixten när himlen öppnade sig.

Brevetkalender för 2012
Jag tror Fredde sov civiliserat, dvs. inte _på_ vägen. Hela brevén var en rätt så civiliserad tur genom svenskt kulturlandskap. Främst då Östgötaslätten ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Östgötaslätten ). Förutom mycket solsken och värme så bjöds det på medvind (mest lite från sidan, men ändå) mer än halva turen. När man var som tröttast var det som mest medvind också. Regnet gjorde man olika erfarenheter av beroende på plats och tid. Vättern såg väldigt fin ut i regnskrud sedd från Omberg.

Brevetkalender för 2012
Japp skrev:
> Förutom mycket solsken och värme

Vilken dag åkte du?

Brevetkalender för 2012
Jag åkte både lördag och söndag. Hela lördag eftermiddag tittade jag på regnmolnen till vänster, under söndagen verkade de mest vara bakom. Skurar är lite som halva glaset tomt eller halva glaset fullt - antingen ser man bara regnet, eller så ser man kanske mest frånvaron av regn. Brände mig lite under söndagen, men inte under lördagen kanske kan tilläggas. :-) Men efter hur förra helgen var, så var detta mest tropiskt solsken i jämförelse (jag hoppade regnstället flera gånger för det blev olidligt varmt). Det är inte fel att tänka fel på rätt sätt - man trampar ju fortare med solsken i tanken! (Det är dock intressant att notera att om man ligger på energiminus så fryser man direkt om man blir lite blöt - men om man trycker i sig stora mängder gott hela tiden så klarar man duggregn och skurar bättre.)

Brevetkalender för 2012
MarcusS skrev:
> Starkt kört Fredde. Sov du på vägen lr körde
> du non-stop?

Nix, sov i Mjölby vilket var mycket välkommet och behagligt. Självaste vändningen kring Ödeshög var inte den roligaste pga ont i knät och hunger, så det var tur att Anders fanns kvar vid kontrollen i Skänninge. Därifrån fick jag draghjälp fram till Ödeshög. Efter mycket mat så blev det bra fart på både mig och Anders. Hans "riktiga" cykellyse var välkommet eftersom jag endast tagit med mig en futtig LED-blinkgrej. Men vandrarhemmet i Mjölby var lite oväntat en höjdare tyckte jag. Sov nyduschad till 7 och gick sen lugnt upp och hojade i väg mot Linköping där frukost köptes. Sen rullade det på ganska behagligt fram till sträckan mot Nyköpingsbro som blev dryg. Ont i arslet, knä och lite varstans helt plötsligt. Kedjan gnisslade som värsta fågelsvärmen. Godis i Nyköpingsbro och vips var alla bekymmer borta och jag jagade ifatt Japp (?) som jag höll sällskap med till strax innan Södertälje då jag åkte vidare ensam. Spurtade som om jag nyss startat en träningsrunda mot målgången. Jag är glad att jag tog risken att starta och hade tur att MattiasK inte kunde skjutsa.

Brevetkalender för 2012
På torsdag kväll 21:00 är det dags för den andra upplagan av 100-mila från Tumba.
Rutten är speciellt framtagen för att lämpa sig för kvällsstart med snabba vägar under kvällen och natten från Tumba till Jönköping med gott om nattöppna ställen. Från Jönköping blir det lågtrafikerade, utmanande backiga och kurviga vägar i princip hela resterande sträckan. D.v.s. Sverige när det är som bäst!

GPS-spår: http://www.gpsies.com
Start 21:00 14/6 Statoil Tumba Dalvägen

Övernattning rekommenderas på STF Vandrarhem i Tostared efter 49 mil och i Björkfors eller Rimforsa efter ytterligare 30 mil. Inga bokningar är gjorda, boka själv hos vandrarhemmen http://www.svenskaturistforeningen.se
och
http://www.vandrarhem-villarosenang.se/
eller
http://www.svenskaturistforeningen....m/STF-Vandrarhem-RimforsaKalvudden/Hitta-hit/

Anmälan till loppet görs på anmalan@randonneurs.se senast onsdag 13/6.

Brevetkalender för 2012
haha... ja, om det var motvind mesta tiden, så är jag väl bara stark och taggad som f_n... Cyklar man fortare än den hand som skjuter på så trycker den en i ansiktet istället (happyproverb(?))

Men vindkvarnarna pekade åt lite olika håll på slätten, så vinden kan ha följt skurarna, så om någon fick mycket skurar så kan det ha inneburit mycket motvind också. En sorg kommer sällan ensam.

Tack för sällskapet freddiesan och ni andra! Ni verkade alla starka!

Senast ändrad:
Brevetkalender för 2012
Grimpeuse skrev:
> På torsdag kväll 21:00 är det dags för den
> andra upplagan av 100-mila från Tumba.
> Rutten är speciellt framtagen för att lämpa sig
> för kvällsstart med snabba vägar under kvällen
> och natten från Tumba till Jönköping med gott
> om nattöppna ställen. Från Jönköping blir det
> lågtrafikerade, utmanande backiga och kurviga
> vägar i princip hela resterande sträckan. D.v.s.
> Sverige när det är som bäst!
>
> Anmälan till loppet görs på
> anmalan@randonneurs.se senast onsdag 13/6.

Anmäld!

Brevetkalender för 2012
mmmrrrr skrev:
> Visst var det en 20-mils brevet i vackra Sörmland
> nu på lördag?
>
> http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land/ho
> urByHourTable.do?geonameid=2665844&starttime=2012-
> 06-28%2022:00:00&endtime=2012-07-03%2021:59:00

Haha, det är f-n sanslöst! Fint väder tisdag-fredag och så monsunregn på lördag. Den här brevetsäsongen är tragikomisk. :-)

Brevetkalender för 2012
Det var brevetlopp på lördag va?

Brevetlrdag.jpg

:D

Jag kan tänka mig att köra samma runda på söndag istället, om någon skulle vara sugen?

Tillbaka
Topp