Brevetlopp 2027

Enhetscirkeln

Aktiv medlem
Brevetlopp 2027
Hur ser era planer ut för randonneuer lopp nästa år?

Jag är inne på att doppa mina förfrusna tår i denna kultur och kanske genomföra en hel serie 20, 30, 40, 60 mil om gudarna vill.

Hade kanske varit nyttigt o kul att träna och köra några lopp med andra..? Känner du likadant?

Brevetlopp 2027
Jag är med och planerar brevetlopp från en ort (Uppsala) med CK Distans. Planerna ser bra ut, det kommer bli många breveter :-). Ska nog bli en serie för egen del också, mest hemma i Uppsala men kanske från andra orter av bara nyfikenhet. Gävle, Västerås, Tranås, kanske?

Nästa år körs Paris - Brest - Paris. Man behöver köra en serie senast under juni för att kvalificera sig; det innebär att många klubbar lägger extra många breveter innan 1/7. Andra år kan loppen vara lite mer utspridda.

Och ja, det är roligt att köra med andra. En del kör snabbt, en del kör mer fika-cykling, en del (som undertecknad) försöker ta ordentlig sovpaus på 60-milare, andra kör natten genom. Man brukar hitta likasinnade. Och det är ju verkligen inte en tävling. Alla tempo är lika bra.

Varmt välkommen till rando!

Brevetlopp 2027
Och ja, det är roligt att köra med andra. En del kör snabbt, en del kör mer fika-cykling, en del (som undertecknad) försöker ta ordentlig sovpaus på 60-milare, andra kör natten genom. Man brukar hitta likasinnade. Och det är ju verkligen inte en tävling. Alla tempo är lika bra.
Jag vill bara lägga in en brasklapp angående att hitta sällskap; Det är väldigt beroende av startplats!

Sedan jag flyttat från Stockholm har jag cyklat väldigt många breveter solo, och då har jag startat från Göteborg, Vänersborg, Jönköping, Tranås tex.

Tillbaka
Topp