Bring vs alla andra frakt bolag, 0-1000

Eddy

Aktiv medlem
Hej!

Hur länge kan Bring ta på sig att "bring home my parcel"? sträckan är från Jönköping till Röbäck, gissar du rätt kan du vinna en Craft underställströja från 1985.

//E

Pfaff

Aktiv medlem
Då har du det mån ell tis.
Beställde nyligen från Atredo den 7 maj, hämtade hos ombud den 11. Bring.
Tröjan får du behålla.

rouster

Aktiv medlem
De har alltså haft en hel vardag på sig att transportera ditt paket. Kan hända att du har lite för höga krav.

moros

Aktiv medlem
Förstår inte om du redan är missnöjd eller om det bara är gissningslek. Du vet att det var röd dag i torsdags och paketet hämtades sent kvällen innan?

Paco

Aktiv medlem
Brukar väl ta ca 3-4 arbetsdagar inom Sverige och det var helgdag i torsdags.
Känns lite väl om det börjar gnällas redan nu....

AndersJB

Aktiv medlem
Generellt får man nog räkna med 3-5 arbetsdagar för ett paket sänt inom Sverige idag.....går det snabbare är det bara bonus.
Hoppas på il/express/overnight för ett budget/standardpaket är nog bara naivt.

Joppe_k

Medlem
I mitt fall tog det en hel arbetsvecka att förflytta ett paketet från södra Stockholm till norra Stockholm. Min gissning Jönköping -> Röbäck är 8 arbetsdagar.

Hade beställd möbler från Jysk med förväntad utkörning Måndag. Stannade hemma för att ta emot paketet men ingen leverans dök upp och inte heller hörde de av sig. Ringde till Bring för att fråga var paketet var: ingen förklaring, men nu skulle de köra ut den på onsdagen. Stannande hemma igen och väntade på paket, men tro't eller ej: ingen leverans dök upp denna gång heller och igen ingen notifiering. Ringer Bring en andra gång och frågar vad f*n de pysslar med? Har bättre för mig än att sitta hemma och vänta på någon som inte behagar dyka upp. Slutligen körde de ut paketet Fredag kväll vid 8-snåret efter 3(!) misslyckade leveranser av samma paket.

Så jag kan förstå att dina förväntningar är lågt ställda.

Senast ändrad:

Eddy

Aktiv medlem
....än så länge har väl gnället varit på trådstartaren? uppdaterar ankomstdag och notifierar vinnaren.

Eddy

Aktiv medlem
Det värsta är att jag kommer att sakna den😋, paketet anlände Sverige den 5 maj, de har klämt på det ett tag inom Brings staket...därav var ja lite intresserad av kvalificerade gissningar om hur lång tid sista biten skulle ta, är väldigt sugen på att testa det som jag hoppas Bring nu vårdar ömt.

Mvh E

Tomcat1

Aktiv medlem
Rådet är att alltid skicka och beställa varor på de två första dagarna i veckan.

Jag är allergisk mot att det hamnar på en terminal över helgen.

Här menar jag att risken är för stor att någon med gaffeltruck eller städmaskinen kör över ens paket på helgerna. Det kan även hamna underst på någon uppsamlingspall, vätska kan läcka ut på ens också.

Desto mindre avbrott i kedjan desto bättre menar jag som har sett en hel del från hanteringen inne på säk-klassade områden på Arlanda. Även hur UPS hanterade paket, dock inte på Arlanda.

Expect the worst of people säger jag.

simson

Aktiv medlem
Beställde en oval klinga från wiggle ,
del av ny drivlina till pendlarn halva priset mot tyskarna men självklart så kostar frakten lite då, tre veckor tog det men då hade faktiskt bring paketet kortaste tiden ,
tullen vann den matchen.

Eddy

Aktiv medlem
...då var paketet hemma! Torsdag den 20/5 13.50 fick jag sms om leverans till ombud. Konstig nog uppdaterades inte spårningen av paketet sen den 12/5.

Den som gör anspråk på vinsten kan pm:a mig sin adress så får hen mitt väl begagnade underställ.(bara överdel, marinblått Craft)

Woodknocker

Aktiv medlem
Skriver ett hatinlägg då jag börjar undra vad lirarna sysslar med. 09.00 eller däromkring så har man tydligen "lastat för utkörning till post" och nu snart 4 har de inte kommit fram, det är 3 mil så de borde ha kommit fram. Blir arg!

Här fixar cykelkraft biffen för en gångs skull och så strular någon inkompetent utkörare, gud jag måste skaffa körkort och öka på konkurrensen. Vad kan de tänkas göra där på Bring egentligen? 6 h, de måste ha kört vilse.

marr

Moderator
Forumvärd
Skriver ett hatinlägg då jag börjar undra vad lirarna sysslar med. 09.00 eller däromkring så har man tydligen "lastat för utkörning till post" och nu snart 4 har de inte kommit fram, det är 3 mil så de borde ha kommit fram. Blir arg!

Här fixar cykelkraft biffen för en gångs skull och så strular någon inkompetent utkörare, gud jag måste skaffa körkort och öka på konkurrensen. Vad kan de tänkas göra där på Bring egentligen? 6 h, de måste ha kört vilse.
Du tror inte att lastbilen ska till mer än ett ställe? Sen när lastbilen lämnat av det, så ska ombudet scanna in allt.

Det börjar bli pinsamt....

Woodknocker

Aktiv medlem
Du tror inte att lastbilen ska till mer än ett ställe? Sen när lastbilen lämnat av det, så ska ombudet scanna in allt.

Det börjar bli pinsamt....
mja men jag bor inte på en sån stor ort och ändå 6 h, den här lastbilen körde liksom ifrån en annan mindre ort och då antar jag att den inte åker in i storstan för där har dom en bringcentral

marr

Moderator
Forumvärd
mja men jag bor inte på en sån stor ort och ändå 6 h, den här lastbilen körde liksom ifrån en annan mindre ort och då antar jag att den inte åker in i storstan för där har dom en bringcentral
Du förstår dig inte på logistik va? De kör ju inte till ett ombud i taget...

s

Aktiv medlem
Har de överskridit utlovad leveranstid? Har du missat att det är semestertid och pandemi?

Dagens I-landsproblem.

Woodknocker

Aktiv medlem
Har de överskridit utlovad leveranstid? Har du missat att det är semestertid och pandemi?

Dagens I-landsproblem.
En lastad bil är en lastad bil. Tror inte chauffören tar semester mitt i turen.

Det var bara min inlaga i debatten, ni behöver inte bli så arga.

Men jag blir ju nyfiken på hur man kör till fler än en samtidigt? För det är bortom mitt förstånd.

marr

Moderator
Forumvärd

Men jag blir ju nyfiken på hur man kör till fler än en samtidigt? För det är bortom mitt förstånd.
Well att de skulle komma till det. Ponera att lastbilen rymmer 24 burar paket. 2st av dessa ska till ditt ombud, de andra 22 kanske ska till 15olika ombud på andra småorter inom en ganska stor radie. Vrrrooomm. Sen tillkommer såklart hanteringen hos ditt ombud efter det. Sitt ner i båten.

Woodknocker

Aktiv medlem
Well att de skulle komma till det. Ponera att lastbilen rymmer 24 burar paket. 2st av dessa ska till ditt ombud, de andra 22 kanske ska till 15olika ombud på andra småorter inom en ganska stor radie. Vrrrooomm. Sen tillkommer såklart hanteringen hos ditt ombud efter det. Sitt ner i båten.
Ja nog säger det vroom allt. Själv drömmer jag om att köra postbil men det krävs ju lite för det. Jag vet inte jag men är ganska övertygad om att man kan förbättra i vissa led när det gäller logistik. Blir bara så trött.

Ja nu sitter jag. Skrev bara min åsikt, men förstår ju varför alla vill hoppa på tåget.

marr

Moderator
Forumvärd
Ja nog säger det vroom allt. Själv drömmer jag om att köra postbil men det krävs ju lite för det. Jag vet inte jag men är ganska övertygad om att man kan förbättra i vissa led när det gäller logistik. Blir bara så trött.

Ja nu sitter jag. Skrev bara min åsikt, men förstår ju varför alla vill hoppa på tåget.
Förstår inte varför man ska attackera någon så? Du kallar någon för inkompetent, men egentligen har du inte en aning? Vem är inkompetent då? Köra postbil är nog inte för alla nä.

Woodknocker

Aktiv medlem
Förstår inte varför man ska attackera någon så? Du kallar någon för inkompetent, men egentligen har du inte en aning? Vem är inkompetent då? Köra postbil är nog inte för alla nä.
Jajaja det kan du ju få det till jag bara reagerade på leveranstiden. Verkligen jättehemskt att jag hatar på X (som är totlat okänd).

Nej men jag tror nog jag skulle fixat biffen, slog rekord när jag delade ut reklam. Hursomhelst nu har jag fått den men nu är det annat som verkar jobbigt, det är den där nuten.

Paketet var väldigt dåligt tejpat dock och det är kolfiber så tänker undersöka den noga.!!

marr

Moderator
Forumvärd
Jajaja det kan du ju få det till jag bara reagerade på leveranstiden. Verkligen jättehemskt att jag hatar på X (som är totlat okänd).

Nej men jag tror nog jag skulle fixat biffen, slog rekord när jag delade ut reklam. Hursomhelst nu har jag fått den men nu är det annat som verkar jobbigt, det är den där nuten.

Paketet var väldigt dåligt tejpat dock och det är kolfiber så tänker undersöka den noga.!!
Kasta hojjen direkt bara. Du får aldrig ihop den. Din gaffel är definitivt förstörd om paketet var dåligt tejpat, nutten får du ALDRIG dit heller. De går aldrig!

s

Aktiv medlem

...

Arga? Du öppnade med ett hatinlägg mot något som du inte har insikt i hur det fungerar. Det KAN vara så att de avsiktligt försenat leveransen på ren djävulskap och då har du all rätt att bli upprörd men utan fakta så framstår det som en ren konspirationsteori att anta att det är det som är orsaken till att det tar tid. Mer troligt är att de gjort sitt jobb och rutter och rutiner är mer omfattande än vad vi ser eller så har det inträffat något oförutsett.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer