Bröllop eller SM i Gesunda?

Scarface

Ny medlem
Min käre vän har ändrat datum och plats för sitt bröllop femtioelva gånger. Och nu ringde han igår och sa att det blir nästa helg, dvs. SM-helgen när jag skulle vara i Gesunda. Jag inser att jag antagligen måste gå på brölloppet men finns det några giltiga ursäkter för att dra och cykla istället? Kompliceras ännu mer av att han gifter sig med min flickväns syster.

Börjar inse att jag gillar cyklar mer än människor...

Jobbigt dilemma när andra förväntningar krockar med ens egna intressen. Men nära och kära skall man vara rädd om som är givetvis är min personliga åsikt.

Men vafan skärpning, det är klart du ska till brölloppet. Såvida du inte livnär dig på att delta i Gesunda.

Fejka kraftiga magåkommor. Bajsa i en burk och späd ut det. Se till att skicka iväg flickvännen tidigt. Hänvisa till att du nog fått något av kebaben du åt och hon inte får bli smittad.
Sedan kopplar du vidare hemtelefonen till din mobil.
Dock får du försäkra dig om att flickvännen är borta med säkra marginaler.
Och skulle hon komma hem så är du och köper resorb. som dom hade rea på i gesunda...

eller jag vet inte....

Självklart ska du gå på bröllopet. SM varje år? Bröllop förhoppningsvis bara en gång...

Själv gästade jag ett bröllop när Sverige mötte Spanien i EM. Ingen radio, ingen TV. Men god mat och dricka! :)

Senast redigerad av en moderator:
Men hur dålig planering har din vän egentligen? Komma dragande med ett bröllop med en veckans framförhållning? Skall du kasta allt annat åt sidan för att han saknar förmåga att planera? Vad gör du när han ringer nästa torsdag och säger att det blir veckan därpå istället?

Eller så frågar du Magdalena Ribbing i DN:s etikettspalt. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1035

Vill du inte att din tjej samt hennes del av släkten ska tappa all respekt för dig så skulle jag rekommendera att du närvarar vid giftermålet istället för SM.

Scarface skrev:
-------------------------------------------------------
> Min käre vän har ändrat datum och plats för
> sitt bröllop femtioelva gånger. Och nu ringde
> han igår och sa att det blir nästa helg,

"Dude, tough luck. Det där skulle du tänkt på tidigare. Jag är sedan länge uppbokad den helgen"

Boka bröllop med en veckas varsel måste vara unheard of.

ginnfilt skrev:
> Själv gästade jag ett bröllop när Sverige
> mötte Spanien i EM. Ingen radio, ingen TV. Men
> god mat och dricka! :)

vilken uppoffring... ingen fotboll ;)

EN veckas framförhållning till bröllop... jojo!
Finns knappast någon här på forumet som är så insatta i vad konsekvenserna av ditt handlande skulle bli som du själv. Men jag antar att du helt enkelt själv får välja hur mycket du värderar din vänskap till din vän, flickvän etc.

Timothy skrev:
> Gå in och fråga på bröllopstorget (eller vad
> det heter) istället :)

Och få svar av en massa blivande bröllopspsykotiska brudar. Vad tror du svaret blir då? ha ha

Iochmed att du knappast kommer undan så skulle jag släppa tanken på Gesunda och se till att ha riktigt roligt på brölloppet istället. Kräv att slippa köra bil!

Antar att jag måste gå. Jag bara hoppades att det skulle finnas någon bra lösning, vilket det naturligtvis inte gör. Men jag har redan missat en veckas jobb eftersom han skulle ha det den här helgen egentligen.

Jag antar att om han byter datum igen så får han köra mig till Gesunda i 250.

42HZ: Bröllop i Gesunda är en grym idé, där skall mitt vara! Tack.

Om man ändrar datum kan man liksom inte förvänta sej att alla ska kunna komma då man redan sagt ett datum som alla planerat in och sen ändrar, Varför ändrade han det förresten? Runaway bride?

Det e lugnt, jag kan messa dig bilder hur bra vi har det under helgen sm så kan du i lugn o ro koncentrera dig på att vara social mot släkten! Bra va?

Tillbaka
Topp