Bromklossar till Shimano BR-M454 cantilever ?

tomtyve

Medlem
Hej,
Jag letar bromsklossar till min univega MTB. Är inte sugen på att byta bromsar, utan letar bromsklossar till Shimano br m454 cantilever. Har läst på lite olika forum om tex kool pads Eagle 2. Men är det någon därute som har annat tips. Tror ni det är samma strl på gängan till de olika beläggen som finns?

Med vänlig hälsning
Tomas

Kool-Stop Eagle 2 brukar funka bra till gamla cantilever som Shimano BR-M454, många är nöjda med dem. Även Shimanos egna cantilever-klossar fungerar oftast fint. Gängan är i regel standard på den typen av bromsar, men det kan skilja lite i längd och brickor, så man får ibland justera för att få rätt vinkel mot fälgen.

Kool-Stop Eagle 2 brukar funka bra till gamla cantilever som Shimano BR-M454, många är nöjda med dem. Även Shimanos egna cantilever-klossar fungerar oftast fint. Gängan är i regel standard på den typen av bromsar, men det kan skilja lite i längd och brickor, så man får ibland justera för att få rätt vinkel mot fälgen.
Hej! Ahh stort tack, ja det var det jag funderade på, just gängan osv, men kanske går på kool pads då.

Tillbaka
Topp