Bromsbelägg

Rydell

Medlem
Bromsbelägg

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    261.4 KB · Besök: 33
  • image.jpeg
    image.jpeg
    184.6 KB · Besök: 25
Bromsbelägg
FA01A passar till BR-M9000, BR-M9020, BR-M987, BR-M985, BR-RS785, BR-M785, BR-M675, BR-M666, BR-M615, BR-S700, BR-R785

Du hade BR-M615 enlig bilden så beläggen passar.

Bromsbelägg
Bengt-re sa:
FA01A passar till BR-M9000, BR-M9020, BR-M987, BR-M985, BR-RS785, BR-M785, BR-M675, BR-M666, BR-M615, BR-S700, BR-R785

Du hade BR-M615 enlig bilden så beläggen passar.

Så dom hos edvals passar alltså ? Såg att det fanns flera olika FO1A tex dessa på den här bilden ( inte mina) dom har en annan kod än mina. Över shimanotexten på mina står det SMI20 och på dessa står det SJI11 vad jag kan läsa. Dom nuffrorna kanske inte har någon speciel betydelse ? Kanske bara produktionsnr eller något.

Bilagor

• image.png
    image.png
    53.1 KB · Besök: 16
Bromsbelägg
Det finns en uppsjö olika belägg med olika beteckningar i olika material och från olika tillverkare.
Kolla produktbeskrivningen och står det Shimano och/eller Deore BR-M615 så passar de dina bromsar.

Står det inte så hör med butiken, men som bengt-re skrev så, ja, de passar..
Men du kommer billigare undan med bike24..
Två uppsättningar belägg 2x €8 + €5 frakt

Bromsbelägg
De skall passa. Sen om du behöver kylda belägg eller inte är annan fråga. Finns många eftermarknadsbelägg som passar och utan kylfläns är en gnutta lättare och billigare

Bromsbelägg
Har beställt dem nu :) tack för hjälpen.
Kylfläns makes it look mean;) klippet nedan beskriver det med hur det ska se ut ;)

Senast ändrad:
Bromsbelägg
G01S heter det enkla standardbelägget till M615. Det är vad som sitter i när de är nya. Resin utan kylfläns. Resin med lär fungera exakt lika. Metall kanske en gnutta annorlunda men förmodligen inte märkbart.

Bromsbelägg
Rattnalle sa:
G01S heter det enkla standardbelägget till M615. Det är vad som sitter i när de är nya. Resin utan kylfläns. Resin med lär fungera exakt lika. Metall kanske en gnutta annorlunda men förmodligen inte märkbart.

Köpte min Specialized enduro i januari och beläggen är de belägg den såldes med och dom är FO1A med kylfläns så tydligen säljs M615 med det oxå :)

Bromsbelägg
mikipedia_ sa:
Rydell sa:
Ponera att man skulle vilja köpa nya bromsar inom snar framtid. Vad ska man köpa då ?

Vill du ha mera bett?? Isf är ju 4kolvsok givet.
Hope v4? Lr vad dom nu heter, Sram Guide (R,Rsc,ultimate), Magura Mt7 (har själv och är jättenöjd) lr Saint/Zee

Lutar åt mera bett. Skidbacken har fått en massa pengar att bygga en ordentlig bike park. Var där och cyklade för några dagar sedan och där krävs det ordentligt bett :)

Bromsbelägg
Jag tyckte inte att Deore var någon enorm begränsning att köra DH med på min nivå. Visst krävs det lite mer nyp i fingrarna än med fyrkolvsok men stannar gör det utan problem.

Bromsbelägg
Rattnalle sa:
Jag tyckte inte att Deore var någon enorm begränsning att köra DH med på min nivå. Visst krävs det lite mer nyp i fingrarna än med fyrkolvsok men stannar gör det utan problem.

Nu är det inte direkt nu jag vill göra något utan sen när det blir dags och spenderarplånbocken har varit lite väl stor en tid. Men till hösten kanske det blir att fixa bromsarna och ja deore funkar allatiders. Men är man som jag lite bäng och har svårt att hålla i kulorna så är det ju bra om det läggs på något vettigt :)

Tillbaka
Topp