bromshandtag racer

mango

Ny medlem
bromshandtag racer
Tjena

Jag har en gammal hederlig crescent 70talare hemma som jag tänkte rusta upp lite till flickvännen.
Det stora problemet är bromshandtagen, det är så att hon når inte att bromsa för händerna är för små (om ni har tittat på gamla racerbromshandtag av mindre påkostad modell så tenderar de att peka ut från styret en hel del). Tänkte höra om det är någon som har en bra idé vad man kan hitta på för prisvärt alternativ till dessa. Vill helst inte lägga ner en tusing på nya handtag (billigaste jag har hittat) eftersom det är ungefär tre gånger vad jag gav för hela cykeln.

-Magnus

bromshandtag racer
det var ju inte farligt för blr400, hade helt missat dem, tack!
Känns ju som ett ganska lämpligt alternativ faktiskt...

Ett annat styre kan nog vara idé också kanske... nån som vet nåt ställe som kan ha beggade delar till racer i Göteborgstrakten?

bromshandtag racer
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Man skulle ju med god vilja kunna se "fittar" som
> en försvenskning av fit.

Då är jag uppenbarligen full med god vilja, för jag trodde först att det var den betydelsen som avsågs. Eller så är jag lite korkad och saknar snuskig fantasi. Förmodligen alla tre alternativen .

bromshandtag racer
borde finnas lådvis med handtag hos närmaste "riktiga" cykelmoj
jag hittade mina svarta modolo på en sådan,
sprillans nya och gratis....

bromshandtag racer
mango skrev:
-------------------------------------------------------
> det var ju inte farligt för blr400, hade helt missat dem, tack! Känns ju som ett ganska lämpligt
> alternativ faktiskt...

tänkte bara nämna att om hennes fingrar är för korta även för BLR400 så sitter det en liten insexskuv på dom som du kan justera greppet, så hantaget kommer närmare styret alltså.

Tillbaka
Topp