Bromsklossar Sram guide rs

Enduro Fredrik

Aktiv medlem
Hej,

Jag har tröttnat lite på att punga ut över 200 spänn varje gång jag behöver byta klossarna. Visst jag kan sluta gnälla och njuta av kvaliteten i originalklossarna.. Men, varför är shimanos klossar så sjukt mycket mer prisvärda än SRAMs?

Så har någon något bra alternativ? Mitt googlande gav inte mycket till resultat.

Tack så länge!
/Fredrik

Hej

Sitter lite i samma funderingar som du Enduro Fredrik.
Vill köpa på mig bromsklossar så att jag har hemma till min nya cykel (Fuel EX 8, 2018) som har Sram R Guide bromsar
Vad är skillnaden (i känsla, bromsverkan och livslängd) mellan de olika mellan de olika materialslagen i bromsklossarna?

Denna klossen skulle mao passa till mitt bromssystem om jag tolkar det hela rätt eller?

Bilagor

• IMG_0006.PNG
    IMG_0006.PNG
    120.4 KB · Besök: 100
För plattcyklingen hemma vill du ha organiska, sintered kommer inte att komma upp i arbetstemperatur. Stål/alu är nog bara materialet i beläggens backplate och borde kvitta.

Jag tycker att mina Guide rs blev mycket skönare med sintrade än med de organiska som satt från början. (Fatbike-cykling).
Så jag röstar på original Sram sintrade (guldfärgade).

Inte allt, så det finns oftast möjlighet att köpa något icke-kinesiskt. Och dit kan man ju räkna Taiwan.
Nej, men väldigt mycket som vi använder är helt eller delvis tillverkad i Kina. Det går inte att vara konsument idag och inte köpa saker från Kina. Att JTF menar på att man inte ska göra det för då gynnar man en kommuniststat är därmed ganska skenheligt. Bara det faktum att JTF har en dator/mobil/surfplatta för att skriva här på forumet är bevis nog. En stor del av komponenter och råvara för dessa produkter kommer från Kina.

Nej, men väldigt mycket som vi använder är helt eller delvis tillverkad i Kina. Det går inte att vara konsument idag och inte köpa saker från Kina. Att JTF menar på att man inte ska göra det för då gynnar man en kommuniststat är därmed ganska skenheligt. Bara det faktum att JTF har en dator/mobil/surfplatta för att skriva här på forumet är bevis nog. En stor del av komponenter och råvara för dessa produkter kommer från Kina.
Visst finns det varor där det är svårt att hitta alternativ till Kinatillverkat men det gör det knappast skenheligt att tvingas använda dem. Om man kallar sig miljövän t.ex är det ganska omöjligt att endast konsumera varor som
inte haft någon negativ påverkan på miljön.

Visst finns det varor där det är svårt att hitta alternativ till Kinatillverkat men det gör det knappast skenheligt att tvingas använda dem. Om man kallar sig miljövän t.ex är det ganska omöjligt att endast konsumera varor som
inte haft någon negativ påverkan på miljön.
Nej inte alls. Däremot om man skriver "Varför gynna en kommuniststat? Usch!" och samtidigt gör precis samma sak själv:)

Tillbaka
Topp