Bromsskivor till Hope 4-bult nav SP-AM4?

Jilster

Aktiv medlem
Någon som känner till om Hopes nav SP-AM4 använde sig av samma 4-bults diam som Rohloff, Coda och Formula med samma dito 4 bults diam på bromsskivorna?

Söker skivor till de gamla men klis nya SP-AM Hope naven med 4-bults mönster.
Om någon har något som passar liggandes i stlk 160mm skivor och bultar så får ni gärna höra av sig.

Kontakta Hope och fråga, de lär ju tycka det är lite roligt med någon som fortfarande har kvar något så gammalt nav.

Edit: Var visst inte så gamla. Jag trodde det var typ motsvarande Hope Big'uns som du hade. :)

Senast ändrad:
Hej å tack! Vet du om hope och Coda är compatibla? Hade du en skiva liggandes så köper jag den gärna. Vad var det för stlk? Har du även bultar? Verkar vara några större varianter av skivbultar än normala för 6 bultar

Låter konstigt att det skulle vara annat än standard skivbultar, men det är ju enkelt att prova.
Gjorde en inventering o såg att jag har en Hopeskiva 144mm o två Codaskivor 158 o 178mm. De har samma bultmönster o hålstorlek.
Hör av dig via PM om du vill ha någon av dem.

Passar de dessa nav är jag intresserad.

image.jpeg

Det verkar vara samma dim som Rohloff. Har mailat Hope och frågat. Samma typ av bultar som Rohloff iaf. Liknar klingbultar.

Tillbaka
Topp