TobiasLj
Aktiv medlem
Bröstskydd / Överkroppsskydd
Efter att ha fördärvat revben för andra gången på ett halvår så bestämde jag mig för ett par veckor sedan att investera i ett överkroppsskydd som även skyddar bröstkorgen. Har tidigare kört med ett IXS Flow Upper Body Protector som skyddar ryggen. Är extremt nöjd med det skyddet, bekvämt och enkelt:
ixs.com
Beställde ett IXS Carve Uppder Body Protector som även skall skydda bröstkorg samt revben med något de kallar NockOut Protection:
ixs.com
Fick hem skyddet häromdan men funderar på om det verkligen skyddar bröstkorgen i praktiken. Skyddet, eller paddingen, känns väldigt tunn. Någon som har eftarenhet av IXS Carve Upper Body Protector?
Har efter att jag fick skyddet även tittat på Paragon Lite Protection Jacket - Short Sleeve som skall ha "PU foam chest pad provides additional coverage to the chest area."
www.alpinestars.com
Någon som har erfarenhet av det skyddet?
Skall tillägga att jag inte kör vare sig fort, fel eller farligt. Eller möjligen kanske lite fel ibland... Vid båda tillfällena har det rört sig om stigcykling i låg hastighet men där omständigheterna gjort att cykeln tvärstannat och jag gått i en vacker helt cirkulär båge över styret och platt ner i marken...
iXS Flow Oberkörperprotektor grau
Flow Oberkörperprotektor grau von iXS – hochwertige Fahrradbekleidung für maximalen Komfort, Schutz & Style. Jetzt entdecken!
Beställde ett IXS Carve Uppder Body Protector som även skall skydda bröstkorg samt revben med något de kallar NockOut Protection:
iXS Carve Oberkörperprotektor grau
Carve Oberkörperprotektor grau von iXS – hochwertige Fahrradbekleidung für maximalen Komfort, Schutz & Style. Jetzt entdecken!
Fick hem skyddet häromdan men funderar på om det verkligen skyddar bröstkorgen i praktiken. Skyddet, eller paddingen, känns väldigt tunn. Någon som har eftarenhet av IXS Carve Upper Body Protector?
Har efter att jag fick skyddet även tittat på Paragon Lite Protection Jacket - Short Sleeve som skall ha "PU foam chest pad provides additional coverage to the chest area."
Paragon Lite Protection Jacket - Short Sleeve - Black Cycling Jacket | Alpinestars®
Discover Paragon Lite Protection Jacket - Short Sleeve on Alpinestars. Lightweight cycling protection with advanced impact absorption for trail and enduro riders. Premium protection and performance for your passion.
Någon som har erfarenhet av det skyddet?
Skall tillägga att jag inte kör vare sig fort, fel eller farligt. Eller möjligen kanske lite fel ibland... Vid båda tillfällena har det rört sig om stigcykling i låg hastighet men där omständigheterna gjort att cykeln tvärstannat och jag gått i en vacker helt cirkulär båge över styret och platt ner i marken...