Usch, det här var riktigt jobbigt faktiskt. Jag underskattade nog skillnaden som trögrullade dubbdäck gör på sådana här distanser - man får kämpa även när man ligger på rulle på ett helt annat sätt än när man kör racer. 3 av 9 startande bröt också utmed vägen.
Något som också gjorde sitt till var alla j-la skyltspurter, säkert 20-30 st, som splittrade gruppen varje gång. Nästa gång tycker jag att vi nöjer oss med Barkarby-skylten (som för övrigt Toni vann helt oöverraskande) på en sån här runda... ;-)
Angående kylan så var det ju inte så jättekallt, minus 5 som mest tror jag. I alla fall så kändes kylan inte så jättefarlig förutom 10 minuter efter varje stopp då det kändes som att man höll på att frysa ihjäl. Då var vinden värre, den vred sig så att vi hade mot- eller kantvind nästan hela rundan. I början var det väl mest ett irritationsmoment, men när det blåste upp till halv storm de sista 10 milen, samtidigt som alla var rätt mosiga, slutade det att kännas kul.
Vi hade ju dock tur som hade uppehåll hela tiden, när vi fått in våra öl på LB så började det spöregna.
Även om man inte var jätteglad hela tiden så är man rätt nöjd nu i efterhand. Tack Toni för ett bra initiativ! :-)