Brummande ljud från Elite Suito-t trainer

Hej!

Testar min lycka här, jag har på senaste tiden upplevt ett oregelbundet brummande ljud från min trainer, en Elite Suito-t inköpt 2021 som annars fungerar bra. Ljuden blir extra påtagligt och ger även ifrån sig en vibrationer i högre kadens och effekt.

Jag har varit i kontakt med Elite som säger att det är för dyrt att laga och rekommenderar mig att köpa en ny. Även varit i kontakt med en del återförsäljare i närheten men ingen av dessa utför service på trainers.

Är det någon annan som haft liknande problem och eventuellt löst det? Känns bättre att försöka laga en att köpa nytt.

Bifogar en video!

Påminner om när min Direto packade ihop:

kontentan då var att det är lagren på effektmätaraxeln som var slut och dessa är limmat mm. och efteråt behöver den kalibreras så det var inte värt att försöka laga.....:(

Jag har också en suito t som brummar och vibrerar vid högre kadens min är från slutet 2023 och jag väntar svar från elit om ev garanti dom menade att det enda det kan vara är ett obalanserat svänghjul
har haft problemet sedan ny men butiken jag köpte den i sa att det var helt normalt och strax efter gjort KK

Jag hade liknande problem med min i december och det löstes när jag laddade ner senaste firmware-uppdateringen. Elite har en app för att uppdatera trainers "Upgrado".
Mitt problem uppstod nu i december när jag skulle börja köra på vintern dvs den fungerade bra förra vintern.
Den lät inget vidare, ett annat fel var att den tappade koll på watten så den gick supertrögt till slut så att det inte gick att trampa runt men visade bara 65 W på strava.
Problemet jag hade behöver inte överensstämma med T.S. men det kan vara värt att testa att uppgradera firmware.

Tillbaka
Topp