BST 2006

klot

Ny medlem
BST 2006
2006 års BST är planerad till 9 september.

Arrangören vill ha feedback på detta. (se citat nedan från forumet på www.bockstensturen.nu)

- Om allt går i lås med sanktion och markägardelen samt om intresset från ER åkare och oss arrangörer så kommer 2006 års upplaga av BST att gå av stapeln just den 9:e september.

Ni åkare vissar intresset genom att börja diskutera kring BST igen här på anslagstavlan eller på någon annan MTB-sajt

/Uffe D
2005-08-15

slut citat

/Anders

BST 2006
Som jag skrev i den andra tråden, hur funkar det med avslutningen av ll-cupen? Betyder det att FMT flyttar tills efter BST, eller blir då BST avslutning på LL-cup?

BST 2006
blir ju svårt att ingå i LL om tävlingen går efter Finnmarken eftersom de tydligen alltid ska vara final.
sen äre ju lite nära 08xc. varför inte behålla det datum man har haft allt tidigare år. blir rätt hårt att ena helgen köra finnmarken, 1-2 veckor senare BST o sen en vecka senare 08xc.

BST 2006
Ööh, verkar som mest lite halvpålitligt det där inlägget. Tills det finns officiell information ser jag fram emot BST på Kristi flygare som vanligt...

/Dag

BST 2006
Baltazar & Mattias L >> Undrar bara, vet ni vad är det som säger att FMT "skall" vara avslutning ? Är det era förhoppnngar/önskemål, eller bara för det har varit så tidigare ?
Eller finns det några sådana bestämmelser ? Är det inte LL'cupens arrangörer som bestämmer det gemensamt ?

Dag >> UffeD e ju tävlingsledare, så det e nog "officiell" info han har skrivit på BST's webb ?!
Men sen tror jag att BST på Kristiflygare blir nog svårt. Som vi förstått (av tidigare diskussioner här på Happy & på BST's webb) inför förra året (och årets inställda lopp) så har ju arrangörerna haft svårt att få den helgen godkänd av Länstyrelsen i Halland pga djur/växt liv i naturreservaten uppe i Åkulla.

Så anledningen att man vill flytta kan nog bero på att Länstyrelsen inte godkänner Kristiflygare eller nån MTB-verksamhhet under våren och/eller sommaren, utan arrangörerna blir tvingade att flytta den till hösten ?

Men vad vet jag... Bara antaganden.

Väntar med spänning iaf ;-)

Så frågan får väl bli om vi MTB'are hellre kör "delar av LLC" med FMT som avslutning och hoppar över BST (om det blir "för jobbigt" så tätt inpå) för att ist köra XC08 som inte ingår i LLC... mao. är XC08 mer intressant än BST ;-? Kanske för personer i den delen av Sverige, men för oss i söder ligger nog ändå BST bra till, tror jag.

BST 2006
MA skrev:
-------------------------------------------------------
> Baltazar & Mattias L >> Undrar bara, vet
> ni vad är det som säger att FMT "skall" vara
> avslutning ? Är det era förhoppnngar/önskemål,
> eller bara för det har varit så tidigare ?
> Eller finns det några sådana bestämmelser ? Är det
> inte LL'cupens arrangörer som bestämmer det
> gemensamt ?

Tradition och gammal hävd. FMT har varit avslutningen och man har inte velat ha några lopp efter FMT. Fast jag ser det bara som positivt om säsongen förlängs, jag menar det är ju i slutet av augusti som dom flesta motionärerna är i sin bästa form.

BST 2006
enligt långloppscupen så finns det inget som säger att FMT måste vara avslut, men de motiverar att t.ex. FMT är det o inte t.ex. 08xc med att FMT har mer runt om, mer jippon osv. perosnligen tycker ja det är en liten vag motivering, utan tror mer som Mattias L, att det mer är tradition. FMT är cupavslutning och har alltid varit det.

Senast redigerad av en moderator:
BST 2006
klot skrev:
-------------------------------------------------------
> 2006 års BST är planerad till 9 september.
>
> Arrangören vill ha feedback på detta. (se citat
> nedan från forumet på www.bockstensturen.nu)
>
> - Om allt går i lås med sanktion och markägardelen
> samt om intresset från ER åkare och oss arrangörer
> så kommer 2006 års upplaga av BST att gå av
> stapeln just den 9:e september.
>
> Ni åkare vissar intresset genom att börja
> diskutera kring BST igen här på anslagstavlan
> eller på någon annan MTB-sajt
>
> /Uffe D
> 2005-08-15
>
> slut citat
>
> /Anders
>
Jaha då får man ta Vättern runt 2006 som träningspass till BST istället för tvärtom, Jag kommer 9 september ;)

BST 2006
Är positiv till en omflyttning i kalendern. Lite variation är aldrig fel :) och BST blir det - oavsett när det går av stapeln.

Angående längden på säsongen är SM i Maraton inplanerad till 23-24 september. Arrangör är dock inte klart än. Enda ansökan avseende långlopp nästa år verkar vara Lida Loopen den 11 juni.

BST 2006
Vill bara lägga in att den 9 sept. är det datum vi, BST, bestämt att ligga på om som sagt allt går i lås. I övrigt får ni gärna fortsätta att diskutera kring loppet, hurvida det är bra eller inte osv.
Träna på!!!!! Hälsn. Uffe

BST 2006
För mig som är motionär och inte kör några fler lopp så är det positivt att flytta det från våren till tidig höst. Dels är det trolligare att jag i nån form av form och dels så är det alltid så mycket annat i maj. Vet inte om jag kommer köra nästa år men sanolikheten är nog större om loppet går i september än i om det går i maj.

/Pontus

BST 2006
Bst har ju varit starten på LL och tycker också att det ska förbli så.
Det är redan nu på gränsen till för många lopp på hösten.
Bst ligger bra i tiden och bör där ligga.

BST 2006
Jag gillar BST.
Jag körde min första förra året och det är helt klart bästa hojupplevelsen hittills :)

'För många lopp', Går det !?!

Om alla lopp ingår i LLC så kan de bli liiiiite mycket :)
men annars e de ju skitbra att alltid kunna hoppa på ett lopp när man känner för det.

BST i år ?!?
Stämmer det ?

Tillbaka
Topp