Budväska à la ryggsäckstyp?

McGortsy

Ny medlem
Har cyklat med min gamla Timbuk budväska men har tröttnat på snedbelastningen en sån väska ger.
Vet att det finns budväskor som är mer som traditionella ryggsäckar (men snyggare) alltså att man har den på med ett band om vardera axel.
Nån som vet var man kan hitta såna?

Jag skulle kolla på en Chrome.

DuallyHero_BlackWhite_Enlarge_1.jpg

Tack.
Chrome är jag mest tänd på. Kanske blir en via Ebay.
I texten är det mycket babbel om "weatherproof".
Antar att det betyder ungefär vattenavvisande, det vill säga ej 100% vattentät...?

McGortsy skrev:
-------------------------------------------------------
> I texten är det mycket babbel om "weatherproof".
> Antar att det betyder ungefär vattenavvisande,
> det vill säga ej 100% vattentät...?

Jag är sjukt nöjd med min Chrome (backbone). Själva konstruktionen är inte vattentät men tyget+innerlinen är vattentätt. Jag har pendlat med min i snart 2 år och den har alltid hållit innehållet torrt. Sen om man skulle köra utan stänkor är den enkel att bara spola av. Lättpackad! Keep it stupid simple liksom... Nu har dom ju kommit med en ny modell (warsaw), men det är lite saftigt att ta 280$ tycker jag...

Jag beställde min från deras site. Lite dyr frakt bara men dom skrev ner priset på försändelsen så jag slapp tull. Nu såg jag att dom hade rea på sina shins också. Dom är jag också sjukt nöjd med...

Senast redigerad av en moderator:
Jag kör på en Chrome rolltop, den är helt vattentät. Bra bärsystem och så sväljer den en unge och lite till. De har även en Europa shop, snabba som f..n......

En kanon väska!

Senast redigerad av en moderator:
ranger_rob skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag köpte en sån här häromdagen;
> http://www.rei.com/product/782786
> Har en "klassisk" axelrems timbuk sen tidigare,
> gillar kvaliten.
> Ryggan sitter asbra, hoppas kvaliten inte har
> försämrats på senare år.

Ah, den där såg intressant ut.
Litet frågor....
Köpte du den från den siten som länken gick till?
Gick det smidigt och bra med frakten och sånt?
Tullproblem? Fyllde du i gift-alternativet...om det nu var därifrån du beställde den?

Timbuk2 gör en laptop-väska som man både kan bära med axelrem och som vanlig rygga. Bär man den som rygga sitter den på ryggen ungefär som när man bär den med axelrem; dvs. på sniskan.

Är de verkligen i princip likadana? Expedsäcken väger ju enligt specen mer än dubbelt så mycket som Alpkitsäcken i motsvarande storlek. Men Alpkitsäcken har onekligen ett grumt attraktivt pris!

Tillbaka
Topp