Buff? Ska man ha en sådan?

Add Nature verkar smidigt. Jag som bor i Stockholm tar nog en sväng förbi butiken endera dagen för att kika. Men via websidan kanske är smidigare, så man får rätt färg och allt.

Dags för denna tråd igen?
Jag har en 6 stycken buffar ungefär men några är utlånade, några är fula, några är sönder och slitna några utlånade igen och några är bara borta fast dom var där nyss, i tvättstugan? Otroligt konstigt. Och några är skitiga dessutom. Fråga: Vilken affär i Sthlm, typ innerstan eller söder, kan man fysiskt stega in i och köpa en/två billiga enkla buff/ar, inget merinotjafs men billigt, enkelt gärna snygga och inte för stora då dom faller ner på bröstkorgen då.
Svara gärna tack :-) (Fast Tille behöver inte svara, han behöver inte läsa heller om han inte vill.)

Jag har två. En "vanlig" och en Craft i samma material som deras superunderställ.

Den första är ganska poänglös tycker jag. Gör liksom ingen större skillnad. Den senare däremot är helt fantastisk. Använde den som mössa hela förra vintern och som handske i våras när jag cyklade till skolan med gips under någon vecka.

Har jag inte en buff på mig, så är jag väldigt sannolikt inte ute och cyklar. Äger något dryga dussintal, men det blir ju självklart favoriter och reserver med tiden. Sanslöst praktiskt plagg.

Har en Tierra buff perfekt att ha under hjälmen. Frös inte en enda gång i vintras och det började inte heller koka under hjälmen.

Aron skrev:
-------------------------------------------------------
> Knalla in på valfri frilutsbutik.
Njä inte nAturkompaniet t ex dom är bara skogsmullepretto man skulle kanske testa playground eller cykloteket eller ? Annat?

ercaen skrev:
> Har en Tierra buff perfekt att ha under hjälmen.
> Frös inte en enda gång i vintras och det
> började inte heller koka under hjälmen.

Tierra Tube heter de väl? Buff har nog en ganska allvarlig släng av varumärkesdegenaration tror jag allt. Mja mja hur som, brukar köpa på http://www.buffsverige.se/ då de har fler färger än butikerna.

Hyllningskören fortsätter: Jag sover i min. Drar ner den över ögonen så min hyperaktiva hjärna fattar att det är natt. Annars har jag använt den som solskydd, tunn mössa, tunn sjal, baklava, att ha framför näsa o mun när folk stinker. Den har följt med på festival o cykelsemester o när jag var inlagd på sjukhus o tågresor.
Var man köper dom? Åh, berätta för mig, jag hittade min, svart med några reklambokstäver på, på en cykelbana en regnig höstkväll.

Addnature har ett helt ställ med olika varianter i sina butiker. Finns kanske 15-20 olika sorter att välja på.

(Med reservation för att jag inte är helt säker på vad "skogsmullepretto" innebär.)

Aron skrev:
> Knalla in på valfri frilutsbutik.

Eller hur. Det är fan inte normalt att ha så svårt att köpa en liten tygbit.

Tille skrev:
> Aron skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Knalla in på valfri frilutsbutik.
>
> Eller hur. Det är fan inte normalt att ha så
> svårt att köpa en liten tygbit.

Eller att ha så svårt att hålla sig från en tråd man tycker suger dagisblöja.

staine skrev:
> Eller att ha så svårt att hålla sig från en
> tråd man tycker suger dagisblöja.

Ah målande, men tråden är ju finfin. Simpanovic t ex verkar ju har rett ut sina frågor.

Passa er att diskutera lättsamma ämnen hörni. Tille blir upprörd. Man får nog fråga först... Att kommentera vilken Lagom Kall Öl man dricker är ok t.ex.

;)

seris.jpg

Tille skrev:
> Jag är alltid seriös och förväntar mig att
> alla andra ska vara det. Livet är ingen
> ponnyshow.

Mexican Donkey show?

ratatosk skrev:
> Annars har jag använt
> den som solskydd, tunn mössa, tunn sjal, baklava,
> att ha framför näsa o mun när folk stinker.

Baklava? Det var ett nytt användningsområde... ;-)
baklava.jpg

Tille skrev:
> Jag är alltid seriös och förväntar mig att
> alla andra ska vara det. Livet är ingen
> ponnyshow.

Erkänn din tunnis du vågar inte låta bli att läsa i tråden ;-)
Simpanovics tips var finfint, affären så diskret så man får tro sig gå in på en vårdcentral men dom har kanske mest nätförsäljning. Jag går in där vid 16.27-tiden i dag om någon vill håna mig irl.

staine skrev:
> Tille skrev:
> -----
> > Jag är alltid seriös och förväntar mig att
> > alla andra ska vara det. Livet är ingen
> > ponnyshow.
>
> Erkänn din tunnis du vågar inte låta bli att
> läsa i tråden ;-)
> Simpanovics tips var finfint, affären så diskret
> så man får tro sig gå in på en vårdcentral
> men dom har kanske mest nätförsäljning. Jag
> går in där vid 16.27-tiden i dag om någon vill
> håna mig irl.

Hoppas någon tar bilder på hånet! ;)

Mer positivt, jag har också 4 stycken, använder dem som allt möjligt och har alltid med minst en i ryggfickan eller i barnvagnen.

Mestadels är det som halsduk eller mössa, under-cykelhjälm-mässa, under-skidhjälm-mössa, nödplagg då barnen blött ner sig, torka med, eller mest otippat som fräck (?) dekoration på gitarren.

Sjukt bra även på vintern vid skidåkning mm. Tänker definitivt köpa en i ull så småningom.

42Hz skrev:
> staine skrev:
> -----
> > Tille skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jag är alltid seriös och förväntar mig
> att
> > > alla andra ska vara det. Livet är ingen
> > > ponnyshow.
> >
> > Erkänn din tunnis du vågar inte låta bli att
> > läsa i tråden ;-)
> > Simpanovics tips var finfint, affären så
> diskret
> > så man får tro sig gå in på en vårdcentral
> > men dom har kanske mest nätförsäljning. Jag
> > går in där vid 16.27-tiden i dag om någon
> vill
> > håna mig irl.
>
> Hoppas någon tar bilder på hånet! ;)

Nä happyadeln var alltför upptagen med att vårda sitt varumärke för att stalka en liten wannabe

men skämt åsido jag gick iaf dit sagda tid fast lite besviken tyckte jag nog att jag blev jaja dom fick ju 175 pix av mig det är ju oartigt att gå in i en affär utan att köpa något men nåt jätteutbud, njä, jag hade väl hoppats på en buff-buffé ad modum Fikasvettot får väl leta vidare kanske PUB i morgon då?

Man måste ju säga att den som kom på att man kunde sälja en cylindrisk disktrasa för 200 kr hade en jävligt bra idé (jag har två).

Stok skrev:
> Man måste ju säga att den som kom på att man
> kunde sälja en cylindrisk disktrasa för 200 kr
> hade en jävligt bra idé (jag har två).

Javafan tänk Rausing då, en cylindrisk pappbit som man klämde ihop?

Jag har en Buff på huvudet när jag badar bastu. Slipper få röda ögon efteråt då. Fast bara när jag är själv i bastun. En med Swedenrock-motiv. Bastubuff.

Jag har en hel hög liggandes. Dom är väldigt bra att ha när man cyklar. Antingen runt halsen eller som mössa under hjälmen. Go att ha i fickan när man är ute och vandrar eller bara rör sig i naturen. De flesta har jag fått, men jag köpte ett storpack på crc billigt nån gång också och dom fungerar fint.

har en buff i merinoull samt en med hälften i windstopper och den andra hälften i fleece. Ska försöka ge mig på att köpa ett gäng från addnature snart.. de har ju som standrad 4 för 3. De kostar dock rätt mycket :/

Tillbaka
Topp