Bussning för coil

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 48298
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 48298

Guest
Bussning för coil
Hej!

Blev med coil och funderar på en sak: dämparen har trunnion på den övre infästningen. Det nedre köpte jag ny bussning och hardware. På den tidigare luftdämparen var det kullager. Vilket gjorde att dämparen rörde sej lättare i höjdled. Nu rör den sej inte lika lätt i det bakre fästet då bulten klämmer ihop och själva hylsan som går mellan ramen är ganska tajt i eyelet. Är detta ett bekymmer? Hoppas nån förstår vad jag menar :)
Hade ingen bättre bild nu tyvärr

Bilagor

• E1DBA08F-3CC2-4B9C-B8ED-FC3C5648018C.jpeg
    E1DBA08F-3CC2-4B9C-B8ED-FC3C5648018C.jpeg
    517.3 KB · Besök: 72
Bussning för coil
Hej!

Blev med coil och funderar på en sak: dämparen har trunnion på den övre infästningen. Det nedre köpte jag ny bussning och hardware. På den tidigare luftdämparen var det kullager. Vilket gjorde att dämparen rörde sej lättare i höjdled. Nu rör den sej inte lika lätt i det bakre fästet då bulten klämmer ihop och själva hylsan som går mellan ramen är ganska tajt i eyelet. Är detta ett bekymmer? Hoppas nån förstår vad jag menar :)
Hade ingen bättre bild nu tyvärr
Hej, på den typen av länkage behöver du ha ett lager som hardware i dämparen för att den ska kunna röra sig som den ska genom slaget. Det finns nållager från Enduro Bearings som skulle kunna göra jobbet i ditt fall. Det går även att bygga om dämparen du köpt med ny eyelet avsedd för just lager.

Bussning för coil
Hej, på den typen av länkage behöver du ha ett lager som hardware i dämparen för att den ska kunna röra sig som den ska genom slaget. Det finns nållager från Enduro Bearings som skulle kunna göra jobbet i ditt fall. Det går även att bygga om dämparen du köpt med ny eyelet avsedd för just lager.
Hej! Tack för svaret! Spontant låter det som nållager från enduro är billigare?

Bussning för coil

Bussning för coil
Kalas! Tack igen :) 30x8 är det jag behöver, ny del till dämparen kostar en bit över tusenlappen. Så får bli nållager från enduro. Detta kanske man skulle haft koll på, men ibland blir det trail and error ?

Bussning för coil
Nu är den monterad och dämparen löper som en dröm i fästet. Tack alla för input!

Bilagor

• 6C30C234-41C0-4E34-A9D5-3C217DDD832E.jpeg
    6C30C234-41C0-4E34-A9D5-3C217DDD832E.jpeg
    458 KB · Besök: 43
Tillbaka
Topp