Butiken har skadat cykeln innan leverans

xyz-saft

Aktiv medlem
Det är ju ändå på sidan som inte syns på kort, så det kan väl ändå inte vara så farligt? 😉

Jag personligen hade inte lagt allt för mycket vikt vid det där. Men så är det trots allt vår och jag vill ut och cykla.

tomeo

Medlem
Jag har nu hämtat min cykel och kan berätta att jag såhär i efterhand är väldigt nöjd med hur butiken hanterat det hela. Skadan såg väldigt mycket värre ut på bild än i verkligheten, så nu förstår jag alla som tyckte jag tog för allvarligt på saken. De kompenserade med rengöringsprodukter och ett par schysta vantar. Tack för all hjälp allihopa! :)

jolov

Aktiv medlem
10% fick jag på cykel som var skavd vid köp av online-butik vilket jag tyckte var rimligt.

Det är ny vara man köper och ska så se ut, börjar det kosta dom pengar för att dom slarvar eller har missar i sin hantering blir dom antagligen mer intresserade att förbättra sina rutiner.

Det man får komma ihåg med onlinebutikerna är att deras kostnad för att ordna med returfrakt, nytt emballage osv.

Motför fysiska butiken som låter den stå kvar på samma ställe till en annan kund kommer :)

Lycka till, hoppas det löser sig så att du blir nöjd @tomeo

jolov

Aktiv medlem
Jag har nu hämtat min cykel och kan berätta att jag såhär i efterhand är väldigt nöjd med hur butiken hanterat det hela. Skadan såg väldigt mycket värre ut på bild än i verkligheten, så nu förstår jag alla som tyckte jag tog för allvarligt på saken. De kompenserade med rengöringsprodukter och ett par schysta vantar. Tack för all hjälp allihopa! :)

Kul! Hoppas du blir nöjd med nya cykeln, ser riktigt fin ut :)

Batavus

Aktiv medlem
Måste vara skönt att ha fattat beslutet, och jag håller med om att vårda kontakten med cykelsmeden. God tur framöver!
Nagellack funkar också. Men ta ett foto på ramen med till butiken så det blir rätt kulör. ...Om det blir snyggt kanske det är fler i familjen som använder det. ...Skulle fixa litet en gång på min mörkgrå Oltre. Jisses, vad flickan bakom disken tittade på mig.

surefire

Medlem
Köpte en Trek X-Caliber 9 online. Fick ge 14 995. Cykeln skulle fraktas från en butik till en butik i min stad och under transporten har cykeln fått en lackskada.

Butiken vill kompensera mig med 500 kr rengöringsprodukter. Med tanke på deras marginaler lär det vara max 250 kr i ren kostnad för dem. Är det verkligen rimligt? Jag tycker det låter som att de försöker blåsa mig. Borde inte kompensationen rimligen täcka kostnaden för att återställa lacken?

Jag vet inte vad jag ska göra för det är ju inte jättelätt att hitta en annan cykel just nu. Men jag vill ogärna betala i stort sett fullpris för en skadad cykel.

Överdriver jag? Bild bifogad.
Om du gärna vill ha cykeln så är det väl ok men det ser lite skumt ut direkt där under lackskadan på bilden, är det en till gammal skada, eller en spricka? Jag hade kanske hellre tagit ngt annat än rengöringsprodukter (typ energiprodukter) men om du hursomhelst tar emot cykeln så kräv att de tar ansvar för ev sprickor i ramen pga detta. Få det på papper. Så att de inte kan hävda att du redan har accepterat skadan.

jolov

Aktiv medlem
Jag hade nog varit mer bitter att behöva betala 500kr mer än rek pris från leverantören

Sjukt att Trek själva också tar 500kr mer än rek.pris och har mage att kalla 14.999kr för rekpris på sin hemsida 😳

Bilagor

• 22799586-15C3-4080-9CFB-11805149F3E4.jpeg
    22799586-15C3-4080-9CFB-11805149F3E4.jpeg
    70.6 KB · Besök: 45

darkforce

Aktiv medlem
en butik sätter max 5% rabatt för en sån pissliten skada speciellt i dagsläget då de inte går få fram cyklar hade de varit jag hade jag antingen tagit budet alt hasslat me butiken om tex en framlampa för säg runt sjuhundringen ist

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer