bygga billigt...

• Trådstartare Trådstartare bb
  • Start datum Start datum

bb

Ny medlem
bygga billigt...
Hejsan!
Tänkte byta vevparti (helt slut...) på min CyclePro Stony point -94. Vad skall jag välja? Behöver även nytt bakhjul och funderar på om jag ska välja 7,8 eller 9-delad kassett. Antar att jag måste välja vevparti beroende på vilket av dessa jag väljer?
Ngn som har tips på hur jag ska få min gamla springare att fungera som pendlarcykel igen? Kom gärna med förslag på uppgraderingar. För tillfället specad som följer:

Bakväxel-Altus 7-vxl.(fungerar ej).
Framväxel-Altus Fungerar.
Bromsar- Cantilever. Fungerar.
Reglage- Inga.
Hjul- CyclePros egna tror jag... Måste byta bakhjulet.

Tacksam för förslag. Ok, jag vet att det kanske är dumt att slänga pengar på en så pass gammal cykel, men jag GILLAR verkligen ramen och behöver en billig och bra pendlarcykel.

Ha det så bra!
Mvh björn

Senast redigerad av en moderator:
bygga billigt...
bicycles.de säljer billiga Shimano M440-vevpartier med fyrkantsfäste. Jag tror att de kostar ca 35 eurosar. De har en hel del andra billiga grejer också, bland annat 8-delad kassett för 11 eurosar. Surfa runt lite där så kan du nog få ihop något hopkok för en billig peng.

bygga billigt...
ahhh... du får man fina flashbackar på min gamla CyklePro StonyPoint... var från -00 eller -01... -03 var den så gott som sönderkörd. kedja var bytt, Växel fram&bak bytt, kuggar bytta. Sadel bytt.... ja, allt var bytt förutom två saker. Sadelrör och ram. Ack vilken fin ram det var. Sånt kan man inte få tag på idag för 2875kr som min kostade...

jag skulle rekommendera att du antingen springer in på Biltema och kollar eller så letar du upp en liten cykelaffär och frågar om dom har ngra fina begagnade delar.

bygga billigt...
Eller så kan du omvandla den till en enväxlad om det fungerar i din pendlingssituation. Är kanske inte så mycket billigare men det blir ju väldigt mycket mindre underhåll efteråt.

Tillbaka
Topp