@Geekstremist - ja, något måste jag ju göra åt situationen med nuvarande ringklocka..
@Kung_Gustaf:
1. Ja, geometrin har passat utmärkt. Den är lite mer framåtlutad än min förra cykel och efter att ha kört samma hoj dagligen i nio år så var det en annorlunda känsla första dagarna. Det är bara en vanesak dock så nu är den nya hojen "det normala" och den gamla känns konstig. Men att mäta på gamla hojen, läsa specar, testa mycket och sen ett litet mått av chanstagning så kommer man nog i mål. Beror också lite på hur kräsen man är såklart. Men tillexempel har jag ibland vanliga skor men oftast cykelskor vilket också är variation.
2. Ja, låst måste jag jobba med. Oftast sitter den fast i granitlås och wiren genom hjulen (inlåst i kameraövervakat garage) men det var svårare att fotografera på den platsen. Jag är lite sugen på det här låset som skulle passa bra som komplement till ett Granit-lås jag kan lämna i garaget:
https://www.kickstarter.com/project...e-light-secure-titanium-bike-l?ref=discovery. Ser nu att det går att förhandsbeställa också (jag missade ursprungliga insamlingsperioden).
3. Vet ej. Jag gillar metall och är dåligt påläst på karbon. Titan känns långlivat för mig samt att det är (tror jag) enkelt att se om allt är helt och utan sprickor. Tror också ramen kommer åldras med patina och vackra repor genom åren. Det är livstids garanti men det är såklart beroende på om leverantören finns kvar framöver.
Tack heffe, Edman, NLC, julgus med fler!