[Byggtråd] 8år gammal GT Avalanche 2.0

lindengbg skrev:
-------------------------------------------------------
> SweBender skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hur gick det sen? :)
>
>
> Det undrar jag med!

...och jag också! Riktigt fint lackjobb!

Tanken var att far min skulle haft den som en brukscykel på sommaren. Men han blev sjuk under byggprojektet tyvärr, så jag tappade lusten till allt då så jag fuskade ihop den lite . Så nu står den i källaren. Jag lovar bilder under helgen!!

Det var inte det avslut man hoppas på, men jag kan inte klandra dig för att tappa lusten.

Jag hoppas bara att allt har ordnat sig till det bättre för din far.

Oskar

Tar upp tråden efter flera påtryckningar både via på pm å i tråden.

Som sagt far min skulle ha cykeln som nån typ av vardagscykel. Den skulle fräschas upp med lite nya komponenter, dock blev det mer än tänkt i och med att kedjan hoppade åt alla håll å kanter. Så det blev nytt vevparti, kedja, kassett och vajrar så klart, det blev nytt kring drivlinan då. Nya däck bromsar å klossar blev det också.

Senare i projektet skulle det bli en stel gaffel men som jag sa innan så blev han sjuk jag tröttnade drog ihop allt och cykeln hamnade i källaren och har varit ute på några korta turer endast. Nu har den kanske gått 10 mil sen renoveringen.

Går igenom datorn å letar efter mer bilder. Vill be om ursäkt för min lathet med tråden å bilderna. Hoppas alla får ett bra år och lycka till med era mål.

Bilagor

• IMG_1941.JPG
    IMG_1941.JPG
    55.2 KB · Besök: 29
  • IMG_1945.JPG
    IMG_1945.JPG
    59.3 KB · Besök: 23
Senast ändrad:
Går att cykla på. Skulle vilja byta sadel, gaffel och några skruv som är rostiga.

Bilagor

• 20140119_212825.jpg
    20140119_212825.jpg
    67.6 KB · Besök: 31
  • 20140119_212735.jpg
    20140119_212735.jpg
    72.5 KB · Besök: 28
Tillbaka
Topp