[Byggtråd] Banshee Phantom
Efter en massa velande.. massa ångest.. massa funderingar.. gjorde jag idag klart affären på en Banshee Phantom. Dock ej komplett utan det som kommer hem till mig är ram+dämpare, framgaffel (Pike 120mm) och hjul (American Wide Lightning). Det medföljer även en fast sadelstolpe och däck.
Men vad mer ska monteras på cykeln? Min tanke såhär långt är:
Bromsar: Shimano. Men vilken modell?
Växlar: Vill prova 1x10, stannar gärna med Shimano. Tänkte prova utan att bygga om kassetten. När det gäller vevparti/klingor/bygga om så är jag ganska nollad. Här behöver jag lite extra hjälp.
Styre/styrstam/handtag: Helt nollad.
Pedaler: Något med SPD.
Sadel: Ingen aning
Dels skulle jag uppskatta hjälp med val av komponenter. Vad funkar bra ihop, vad sämre. Men också var jag ska handla för att hålla ner priset en aning. Begagnat är absolut ett alternativ. Budget för att göra cykeln klar? Vore bra om det kunde stanna under 5000kr.
Bilder kommer när jag har ramen hos mig.
//Tobias
Edit: Bytte rubrik. Allt är beställt tror jag, så nu blir det bygga!
Men vad mer ska monteras på cykeln? Min tanke såhär långt är:
Bromsar: Shimano. Men vilken modell?
Växlar: Vill prova 1x10, stannar gärna med Shimano. Tänkte prova utan att bygga om kassetten. När det gäller vevparti/klingor/bygga om så är jag ganska nollad. Här behöver jag lite extra hjälp.
Styre/styrstam/handtag: Helt nollad.
Pedaler: Något med SPD.
Sadel: Ingen aning
Dels skulle jag uppskatta hjälp med val av komponenter. Vad funkar bra ihop, vad sämre. Men också var jag ska handla för att hålla ner priset en aning. Begagnat är absolut ett alternativ. Budget för att göra cykeln klar? Vore bra om det kunde stanna under 5000kr.
Bilder kommer när jag har ramen hos mig.
//Tobias
Edit: Bytte rubrik. Allt är beställt tror jag, så nu blir det bygga!
Senast ändrad: