Byggtråd Canyon Spectral AL 29

Då har jag provcyklat under helgen, allt verkar funka bra, inget som har ramlat av ännu.

Men jag känner att det hade varit skönt med något sorts stänkskydd fram för att slippa allt grus i ansiktet och kanske en ass saver för att spara ryggen lite. det jag har tittat på är "rock guard mud guard". jag ska tänka lite i veckan och sedan beställa. någon som har några tips?

Klipp till ständiga själv. Finns modeller att klippa efter på nätet.
Köpvplast i rött färg så du kan fortsätta färgmatcha skönheten.

Idag så tappade jag 2 vajerhållare från ramen, hoppas canyon ska skicka fort för nu sitter det lite dåligt! Ingen i Sthlm som har ett par extra att låna?
image.jpeg

Tjata på Canyon att du vill ha de som är för Strive istället, de sitter med skruv. Eller köp Ragleys från CRC.

Sohl sa:
Idag så tappade jag 2 vajerhållare från ramen, hoppas canyon ska skicka fort för nu sitter det lite dåligt! Ingen i Sthlm som har ett par extra att låna?

Hände mig också nyligen (se "officiella Canyon tråden"). Har beställt ett 4-pack med gängade kabelhållare (sitter på Strive normalt) från Canyon, borde dyka upp i nästa vecka. Kan posta ett till dig om du vill (självkostnadspris appliceras).

//Eric

Senast ändrad:
Sohl sa:
Då har jag provcyklat under helgen, allt verkar funka bra, inget som har ramlat av ännu.

Men jag känner att det hade varit skönt med något sorts stänkskydd fram för att slippa allt grus i ansiktet och kanske en ass saver för att spara ryggen lite. det jag har tittat på är "rock guard mud guard". jag ska tänka lite i veckan och sedan beställa. någon som har några tips?

Jag har en mudhugger race, inte fått nåt skit i ansiktet sen jag satte på den, inte särskilt snygg dock men finns det nån som är?

cookiemonster sa:
Sohl sa:

Jag har en mudhugger race, inte fått nåt skit i ansiktet sen jag satte på den, inte särskilt snygg dock men finns det nån som är?

Det slutade att jah beställde från ass saver för både fram och bak. Jag börjar med det.

När jag skulle ställa undan cykeln så upptäckte jag att det är ett surplande ljud från bakdämparen, efter att ha läst lite så verkar det som ett dåligt tecken! kul att jag han cykla 3 pass innan jag måste skicka den på service!
var ska man skicka den? Cane creek, tf tuned eller någon lokal förmåga?

hur är det med garantier? Om jag har köpt ram och bakdämpare beg så misstänker jag att det inte finns några garantier kvar.

Du har ju filariosa i finland oxå sen brkar folk prata om racingshox? I örebro? Det är oklart om dom fixar cc men det kanske nån annan vet.

då har jag bestämt mig för att ta bort dämparen och skicka den till england för lite service och byte av dom packningar som jag verkar ha kört sönder.

men till frågan, hur får jag bort dämparen? någon som har tagit bort sin och kan ge lite råd?

När jag ända tar bort bakdämparen ska jag passa på att byta lager vid dämparen? var köper jag såna i så fall? canyon direkt eller?

Sohl sa:
När jag ända tar bort bakdämparen ska jag passa på att byta lager vid dämparen? var köper jag såna i så fall? canyon direkt eller?

Jag köpte från kullagergrossisten.se samt cc.se (numera cykelkraft) när jag bytte lager i hela läckaget på min hoj. Tänk på att de sitter pressade och du behöver troligtvis speciellt verktyg för att få bort dem samt pressa i nya (ev kan man värma med luftpistol på länkaget samt ha de nya lagrarna i frysen för att få dit det - noga med att det blir rakt dock).

Nu har jag haft cykeln ett tag och jag måste säga att jag är sjukt nöjd!

Visst jag har haft lite otur med att bakdämparen rasade och behövdes servas i england, självklart så har jag behövt serva RS reverb också. Men annars så funkar allt grymt.

Det ända tråkiga just nu är att som jag köpte dom sakerna jag ville från början så har jag inget att uppgradera! Men frågan är om man inte ska bygga ihop ett par 27,5 + hjul till nästa session bara för att.

Tillbaka
Topp