heffe
Aktiv medlem
[Byggtråd] Cinelli Tutto 2020
Fyllde år nyss, fick presentkort på en Cinelli Tutto, grattis mig!
Det kommer att ta tid att få den färdigbyggd och i nuläget handlar det mest om fönstershoppande på internet, men jag har i alla fall beställt ett styre och börjat komma underfund vad jag vill ha för grejer på den i övrigt. Jag tror att jag vill bygga egna hjul till den, men har aldrig gjort det innan. Kan ju inte bli mer än vint, amirite? Tanken är det ska bli en färgglad finväders pendlare med så lite svart som möjligt.
Mitt största huvudbry i nuläget är om jag ska beställa årets ram, eller vänta tills 2021 års variant presenteras? Förra årets färgsättning var ju snyggare än årets, och den snyggaste var ju den första de gjorde i samarbetet med Mash SF. Sen är jag inte helt nöjd med att de har ett växelöra och monteringspunkter för växelvajrar på årets.
Nu har jag mest snöat in på att försöka färgmatcha olika delar, för det är ju kul om det är lite piffigt.
Det blir mitt första bygge från scratch, vilket bara det är väldigt roligt, och det blir också min första SS. Har ingen aning om utväxling eller kedjeline osv. Kommer inte att bygga den fixie, men ev med flip/flop för att kunna testa. Mycket i bygglistan är lite drömgrejer, får se vad ekonomin tillåter när det blir på riktigt.
Förslag på alternativ, grejer och glada tillrop uppskattas :D
Listan uppdateras allt eftersom.
Cinelli Tutto Plus 2020
Cinelli Tutto 2019
Cinelli / Mash Work 2015
Det kommer att ta tid att få den färdigbyggd och i nuläget handlar det mest om fönstershoppande på internet, men jag har i alla fall beställt ett styre och börjat komma underfund vad jag vill ha för grejer på den i övrigt. Jag tror att jag vill bygga egna hjul till den, men har aldrig gjort det innan. Kan ju inte bli mer än vint, amirite? Tanken är det ska bli en färgglad finväders pendlare med så lite svart som möjligt.
Mitt största huvudbry i nuläget är om jag ska beställa årets ram, eller vänta tills 2021 års variant presenteras? Förra årets färgsättning var ju snyggare än årets, och den snyggaste var ju den första de gjorde i samarbetet med Mash SF. Sen är jag inte helt nöjd med att de har ett växelöra och monteringspunkter för växelvajrar på årets.
Nu har jag mest snöat in på att försöka färgmatcha olika delar, för det är ju kul om det är lite piffigt.
Det blir mitt första bygge från scratch, vilket bara det är väldigt roligt, och det blir också min första SS. Har ingen aning om utväxling eller kedjeline osv. Kommer inte att bygga den fixie, men ev med flip/flop för att kunna testa. Mycket i bygglistan är lite drömgrejer, får se vad ekonomin tillåter när det blir på riktigt.
Förslag på alternativ, grejer och glada tillrop uppskattas :D
Listan uppdateras allt eftersom.
+--- BYGGLISTA ---+
Ram:
....... Cinelli Tutto 2020 [X]
Hjul:
....... Nav: Miche Pista/Strada, silver (Drömmen om ett par polerade Paul nav är fortsatt en dröm) [X]
....... Fälgar: H+Son Archetype 32b/28f
....... Ekrar/Nipplar: DT Swiss Comp 2/1,8/2 - DT Swiss Pro Brass [X]
....... Däck: Panaracer Gravelking Slick Mustard Brown [X]
Drivlina:
....... Vevlager: Stronglight JP400 JIS [X] (Tradera fynd)
....... Vevparti: Stronglight Track 2000 [X] (Tradera fynd)
....... Pedaler: Brev M Bullo Glow in the Dark [X] (eBay)
....... Kedja: TBD
....... Frihjul: Halo Clickster 18t [X]
Cockpit:
....... Handtag: Cult x Vans, Gula [X]
....... Headset: Wolftooth Performance [X]
....... Sadel: Cinelli Unicantor CMX, blå. [X]
....... Sadelstolpe: Ritchey Classic [X]
....... Styre. Nitto Bullmoose B901RX, silver [X]
....... Bromsar: Shimano Deore BR-T610, silver [X]
....... Bromshandtag: Avid 7 [X] (från bra att ha lådan)
Övrigt:
....... Wisecracker spacer [X]
....... Wolftooth Spacers [X]
....... Snygga kabelhöljen
....... Axelspacers
Cinelli Tutto Plus 2020
Cinelli Tutto 2019
Cinelli / Mash Work 2015
Senast ändrad: