Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men det passar bra till CL-skivorna med utvändig låsmutter.JojjeM sa:OBS! det där är fel verktyg för DUB-lager som har större diameter och 24 splines (men verktyget har ofta 12).
/Johan
weldion sa:Men det passar bra till CL-skivorna med utvändig låsmutter.JojjeM sa:OBS! det där är fel verktyg för DUB-lager som har större diameter och 24 splines (men verktyget har ofta 12).
/Johan
Hylsan till DUB beställde jag från R2-bike tillsammans med Eagle-grejorna.
JojjeM sa:weldion sa:Men det passar bra till CL-skivorna med utvändig låsmutter.JojjeM sa:OBS! det där är fel verktyg för DUB-lager som har större diameter och 24 splines (men verktyget har ofta 12).
/Johan
Hylsan till DUB beställde jag från R2-bike tillsammans med Eagle-grejorna.
Haha. Sorry. Läste slarvigt (som vanligt).
/Johan
Båda delarna används. Här är lite info om det hela https://www.parktool.com/blog/repair-help/disc-brake-rotor-removal-installationJojjeM sa:Jag trodde dessutom att man drar CL-skivor med kassettverktyg och inte BB-verktyg så det hade blivit fel även om jag läst rätt :)
/Johan
Jo, men jag är en sådan filur som gillar att momentdra. Svårt att göra det med BBT-9. I alla fall lättare om man har hylsan.simson sa:Passar inte vevlagerverktyget på den...
Mange
mikipedia_ sa:Snygg hoj!
Men den skulle bli ännu snyggare om du vände stänkorna ut och in så dom är svarta, speciellt nu med orangea dämperiklibbor.
weldion sa:Nu så är en beställning lagd på DT Swiss ratchet 36. Den verkar vara den bästa kombinationen av ingreppsvinkel samt hållbarhet.
I alla fall vad jag har läst mig till.
Passade även på att beställa Parktool BBT-69.2 för att kunna momentdra muttern till bromsskivan fram.
Fredde78 sa:weldion sa:Nu så är en beställning lagd på DT Swiss ratchet 36. Den verkar vara den bästa kombinationen av ingreppsvinkel samt hållbarhet.
I alla fall vad jag har läst mig till.
Passade även på att beställa Parktool BBT-69.2 för att kunna momentdra muttern till bromsskivan fram.
Vart beställde du ratcheten ifrån? Hittade du till något bra pris?
Om det är enkelt att bygga? Jag tycker det. Sedan med youtube, så finns det filmer med instruktioner för allt, så då blir det enklare för alla.Nilsp sa:Kul att följa! Jag funderar själv på att göra ett försök, men tvekar pga att jag har för lite erfarenhet. Skulle du avråda från ett försök eller var det barnsligt enkelt? ?
Nyfiken också vad det landade på prismässigt jämfört med CRC, har du hållit koll?
SHIS Norm: ZS44/28.6 | ZS56/39.8BullfrogX sa:Snyggt bygge! Håller själv på att sätta ihop en HT baserad på Sentier. Köpte en ram billigt på CRC. Tanken var att köpa grejjor under vintern och montera steg för steg. Nu två veckor senare saknar jag bara stylager, stam och styre... Paketviseringarna står som spön i backen!
Styrlager är en djungel.. Vad är det du monterat på din Escarpe? Vilka mått har du på det? Har också en RS Yari som ska på.