weldion
Aktiv medlem
[Byggtråd] Cletus Vitus-Awrightus
Då skall man bli med heldämp.
Efter att ha flyttat söderut och kommit till stigcykelns land, så känns det som jag måste komplettera vagnparken.
Så nu börjar byggnationen av en Vitus med rumpeskump och hisspinne.
Fick nys på att en i socknen hade en gaffel med 150 mm slag till salu, så där slog jag till.
Strax innan upphämtningen av dämparen, så klickade jag på köp av Vitus Escarpe VRX 27.5" i storlek large.
Kommer att blanda delar som jag har i garaget med nya och beg. saker.
Andra delar som väntar på att bli monterade sedan när ramen kommer hem är:
Pedaler Shimano Saint MX80
Styre Raceface Respond
Stem Nukeproof 45 mm
Styrlager Brand-X
Bromsar Shimano XT BR-M8000 med metallbelägg
Sadel någon Selle som jag har liggande
Handtag Raceface Half Nelson
Drivpaketet så har jag tänkt mig Sram GX Eagle med Dub-standarden på vevlager.
Hisspinne så får Brand-X bra betyg om man litar på köparna på CRC. 150 mm tänkte jag köra på där.
Hjul har jag noll koll på, men boost, 27.5", passa 2.6"-sulor, IS6-fäste för skivorna och XD-body är kraven. Ös på med förslag. Eller tips på annons på ett par beg.
Budgeten hade jag tänkt hålla på rimlig nivå, för jag vill inte lägga hela veckopengen på en cykel till.
Men samtidigt vill jag inte bli sist i kön nedför berget.
Är kass på stökig stig, men jag borde kunna bli bättre om jag har en cykel som skall klara av det någorlunda i vart fall.
Efter att ha flyttat söderut och kommit till stigcykelns land, så känns det som jag måste komplettera vagnparken.
Så nu börjar byggnationen av en Vitus med rumpeskump och hisspinne.
Fick nys på att en i socknen hade en gaffel med 150 mm slag till salu, så där slog jag till.
Strax innan upphämtningen av dämparen, så klickade jag på köp av Vitus Escarpe VRX 27.5" i storlek large.
Kommer att blanda delar som jag har i garaget med nya och beg. saker.
Andra delar som väntar på att bli monterade sedan när ramen kommer hem är:
Pedaler Shimano Saint MX80
Styre Raceface Respond
Stem Nukeproof 45 mm
Styrlager Brand-X
Bromsar Shimano XT BR-M8000 med metallbelägg
Sadel någon Selle som jag har liggande
Handtag Raceface Half Nelson
Drivpaketet så har jag tänkt mig Sram GX Eagle med Dub-standarden på vevlager.
Hisspinne så får Brand-X bra betyg om man litar på köparna på CRC. 150 mm tänkte jag köra på där.
Hjul har jag noll koll på, men boost, 27.5", passa 2.6"-sulor, IS6-fäste för skivorna och XD-body är kraven. Ös på med förslag. Eller tips på annons på ett par beg.
Budgeten hade jag tänkt hålla på rimlig nivå, för jag vill inte lägga hela veckopengen på en cykel till.
Men samtidigt vill jag inte bli sist i kön nedför berget.
Är kass på stökig stig, men jag borde kunna bli bättre om jag har en cykel som skall klara av det någorlunda i vart fall.
Senast ändrad: