ejma
Aktiv medlem
[Byggtråd] Colnago Tecnos
Varför har du knölat in broms och växelvajer i styrets främre skåra? Tanken är att växelvajern skall gå i den bakre skåran och bromsvajern i den främre.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
App app app, finns ingen bakre skåra.Varför har du knölat in broms och växelvajer i styrets främre skåra? Tanken är att växelvajern skall gå i den bakre skåran och bromsvajern i den främre.
När du väl orkar cykla längre än 4 mil på cykeln lär du vilja byta styre. 3T styret du blev erbjuden är helt okej.App app app, finns ingen bakre skåra.
Men om jag någon gång vill ha ett modernt, dubbelskårat styre ska jag givetvis göra som du säger. ?
Nej, det är det inte. Hopplöst med ”anatomiska” styren från 90-talet. Dessutom fult (men är förstås väldigt glad för erbjudandet). Jag kanske byter ändå, men till ett som jag redan har liggande på hyllan. Är inte så förtjust i den här raka modellen, som sagt.När du väl orkar cykla längre än 4 mil på cykeln lär du vilja byta styre. 3T styret du blev erbjuden är helt okej.
Jag har ett 3T Prima 199 på min Chesini och jag tycker det är skönare i bocken än Aeroads kolfiberstyre.Nej, det är det inte. Hopplöst med ”anatomiska” styren från 90-talet. Dessutom fult (men är förstås väldigt glad för erbjudandet). Jag kanske byter ändå, men till ett som jag redan har liggande på hyllan. Är inte så förtjust i den här raka modellen, som sagt.
Nu är det ju inte kolfiberstyren vi jämför med här… ?Jag har ett 3T Prima 199 på min Chesini och jag tycker det är skönare i bocken än Aeroads kolfiberstyre.
Du tänker Selle San Marcos Regal-sadel eller? Skulle gärna prova men den är dyyyr.Höj däckstrycket ännu mer så känns det ännu snabbare :)
(testa att sänka, man ska nog vara lite lagomt rädd för att punktera om man kör 23mm, i sht om man inte sitter perfekt)
Trist med delarna som inte funkar anatomiskt, men det går ju att hitta lösningar på, på sikt.
Concor-sadlar funkar inte för mej heller - har du testat Den Belgiska Soffan, Regal?
Och jag har varit en av dem som smågnällt lite på komponentfärger förut, men de där flaskorna passar ju helt otroligt bra!
Ja precis. Vet inte vad den kostar men tänkte att eftersom det är en modell som funnits "för alltid"Du tänker Selle San Marcos Regal-sadel eller? Skulle gärna prova men den är dyyyr.
Då har vi nog liknande kunskapsnivå :)jag kan väldigt lite om klassiska sadlar men läste på en del i går kväll.
14-25, tätstegat men kanske risk för att du trampar ur? Eller hur många T har stora fram?
53-39 fram. Det sitter dock en Ultegra-kassett på nu, så jag kan byta och greja lite! ?14-25, tätstegat men kanske risk för att du trampar ur? Eller hur många T har stora fram?
Aha, bygga om?53-39 fram. Det sitter dock en Ultegra-kassett på nu, så jag kan byta och greja lite! ?
Med 14-25 är det väl en sk ungdomskassett. Detta för att det finns utväxlingsbegränsningar för unga som vill tävla.
Ah, ungdomskassetter ja, dem hade jag glömt. Nu monterade jag en Ultegra-kassett på en DA-body (eller ja, bodyn sitter i alla fall på ett DA-nav) och det gick bra, men har inte testat den nya än. Återkommer med utvärdering - skriven rapport på ditt skrivbord i eftermiddag! ?Med 14-25 är det väl en sk ungdomskassett. Detta för att det finns utväxlingsbegränsningar för unga som vill tävla.
Jag tror, OBS: tror, att trots att den heter Ultegra inte passar på alla Ultegra, och DA, 10-delade bodys, åtminstone de i alu. För Ultegra skall det vara de färdigbygga ultegrahjulen, inte ngt separat nav. Men det är länge sedan jag var ungdom så jag kan ha helt fel förstås.
Tyvärr, väntar på ny sadel. ??Var är rapporten? Vi vill höra mer hur snabb och härlig den är på asfalten
Lidl?Tyvärr, väntar på ny sadel. ??![]()
Jag är dessvärre ledamot i Trögfattarföreningen..Förlåt, kunde inte låta bli! ?
Jag har en Regal liggande om du vill "låna".Du tänker Selle San Marcos Regal-sadel eller? Skulle gärna prova men den är dyyyr.
Det är en Regal som jag väntar på. 35 procents rea i en nätbutik, så jag slog till.Jag har en Regal liggande om du vill "låna".
Men den är vit och röd med Wilier logga.
Vet inte om det funkar estetiskt med din cykel. Men vill du prova hur den känns så kan du testa den. Sjukt sköna sadlar.
Jag hittade en ny som jag satte på min Daccordi.
Ja Alfredo är ju en rätt smörig och rätt svårstyrd sak.
Jäklar vad fin den där är trots "fiskrulleväxlar.Visa bilaga 763250
Lite uppdaterad. Ny Selle Italia SLR-sadel, lättare flaskhållare och matchande flaskor. Ännu goare nu. Behöver fixa ny stolpe i sportplast.
Utseende och vikt. För mycket text och färg.Jäklar vad fin den där är trots "fiskrulleväxlar.
Ska du byta stolpen pga utseende eller är det för att klämman inte klämmer rätt om den nya sadeln?
Det finns olika klämmor till de där isåfall.
Sadelstolpen som sitter nu är perfekt imo. Ger ett raceigt intryck.Utseende och vikt. För mycket text och färg.
Tack. Eller inte. Nu kanske jag måste ändra mig. Fan.Sadelstolpen som sitter nu är perfekt imo. Ger ett raceigt intryck.
Utseende och vikt. För mycket text och färg.
Och ska det nödvändigtvis vara text är det ju trevligt om hela texten syns. Dream on med mina korta ben..Jag tycker om Ritchey komponenter, och den stolpe också, men de flesta har för stora loggor, och den ocksa. Om du kan tar bort loggorna är den perfekt.
Och ska det nödvändigtvis vara text är det ju trevligt om hela texten syns. Dream on med mina korta ben..
Dessutom har jag lagt alla mina pengar på en jävla Campaväxel.Tänkte en moment att du kan vara rich, men det finns tyvärr ett "t" emellan ...
Men du har väl också sålt en trasig växel, där borde ju kulorna rulla inDessutom har jag lagt alla mina pengar på en jävla Campaväxel.
Ej att förglömma!Men du har väl också sålt en trasig växel, där borde ju kulorna rulla in![]()
Jo. Men dem ska jag sätta på den här:Ska du inte satsa på elektroniska växlar?![]()
Blir perfekt inför några varv på Hornsbergsvelodromeb!Jo. Men dem ska jag sätta på den här:
Visa bilaga 827793
Skulle vilja se den elektroniska lösningen för att vända på bakhjulet i farten.... ;)Jo. Men dem ska jag sätta på den här:
Visa bilaga 827793