Hej, ElectricDevil!
Jag hamnade i den här tråden på grund av en google-sökning. Jag fick nämligen själv idén att jag ska renovera min gamla skrotiga Oden! Den rullade som pendlingshoj i närmare 10 år innan jag bytte ut den mot en betydligt fräschare Nishiki. Vid den tidpunkten kändes det som att den stackars asaguden skulle trilla i bitar, trots lite kärlek då och då.
Nu är jag dock sugen på att uppgradera ALLT. Så, från och med idag är ramen helt strippad, och jag tänker beställa nytt allt. Växlar, bromsar, hjul etc. Dock ska den fortsätta få vara en MTB. På sikt funderar jag på att montera en helt ny dämpad gaffel fram, bara för att.
Ok... så, det var lite bakgrundsinformation!
Nu har jag en fråga till dig! :) Hade det varit möjligt att få en bild på din implementering av A2Z-adaptern för skivbromsen? Behövde du fräsa något i den för att kunna få en bra passning?
Dessutom, hur gjorde du med lackningen av ramen? Styrde du upp det själv, eller lämnade du in den? Jag har försökt hitta någon här i Göteborg som gör detta, men är tydligen på tok för dålig på att nyttja Google...
Jag är dock lite sugen på att behålla ramen i det sunkiga skicket som den är i. Det är något romantiskt med nya fina komponenter på en sliten ram ;).