Så varför skriver jag halv två på natten?
Jo för att det går åt helvete med lackeringen, för andra natten i rad. ? Fy fan vilken prövning.
Allt börjar frid och fröjd, grundar och lägger basfärgen. Lackar lite delar i kontrastfärg vilket går fint men sen när samma färg ska läggas på ramen går det helt åt helvete. Färgen kryper och krackelerar, särskilt runt de dekaler jag har som stenciler för loggor men även på random ställen.
Rev bort en stencil på basfärgen med jättefint resultat, skarpt och bra, men där jag lagt kontrastfärg är det bara att slipa ner och börja om. Försökte rädda situationen ikväll men ingen lycka. Jobbiga är att kulören redan är lagd på andra delar också, så kan inte byta märke om jag inte vill lacka om 5-6 grejor till också för att få samma nyans. Plus att jag kommer förmodligen bli tvungen att köra dekaler under klarlack eftersom nuvarande metod kryper/spricker hur jag än gör. Jag som ville ha lackade loggor. GAH!
Så blev tvungen att beställa mer färg, om det inte blir några fler missöden och jag får grejorna på fredag bör lackeringen vara klar i helgen eller i början på nästa vecka. Konceptet är helt rätt dock, kommer bli sjukt nice!
I övrigt så har jag polerat lite småprylar samt rev isär den 11-delade GX-växeln idag för att lägga på lite färg tror jag, även om det nog är att gå över gränsen mot smaklöst men kan bli kul också.