[Byggtråd] Dangerholm gör ett sansat bygge (Scott Scale 950)

Jag har faktiskt långt gående planer på att sätta lite färg på en Schmolkestolpe till nästa bygge men den här gången är det bara en KCNC som gömmer sig där under. Behövde en stolpe med 0mm offset och tycker just den typen av infästning är snyggast så därav fick det bli en sån istället för originalstolpen!

Cyklist sa:
Jag har faktiskt långt gående planer på att sätta lite färg på en Schmolkestolpe till nästa bygge men den här gången är det bara en KCNC som gömmer sig där under. Behövde en stolpe med 0mm offset och tycker just den typen av infästning är snyggast så därav fick det bli en sån istället för originalstolpen!
Billig och helt ok lätt. Aerozine gör väl en identisk också?

Kan du inte fixa bra kurs på något nytt märke nu...? :D
Scott i all ära men...

Dålig koll på eventuella tvilling-produkter men helt klart vettig stolpe! Det man blir bortskämd med från exempelvis Schmolke är ju hur otroligt flexibla och vibrationshämmande riktigt lätta kolfiberstolpar är, men så länge sadeln är rätt går det fint.

Haha älskar ju cyklar i stort och smått, så om Unno ringer upp och säger "Hola, vi vill ge dig första exet av vår nya xc fs som ska släppas" skulle det kunna hända men utöver den ramen så vill jag faktiskt verkligen åka Spark. Så en ny sån som ligger i idéstadiet nu, och lär snart sätta fart eftersom både den och lätt-Scalen med 99% säkerhet blev sålda idag!

Och precis innan jag trycker på skicka kom jag ihåg nya Orbea som jag bara måste nämna såg väldigt fin ut också.

Fasen vad fet cykel! Riktigt snyggt!

Men vore det inte lite synd att ta ut en så fin cykel i snöslasket? :)

frippegubben sa:
Nu har du chansen att matcha cykeln med kläder:
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=68829

Go all in!
Man hade ju sett skapligt snabb och fashion ut i en sån tempodräkt på den här hojen tror jag!

Startgas sa:
Fasen vad fet cykel! Riktigt snyggt!

Men vore det inte lite synd att ta ut en så fin cykel i snöslasket? :)
Den har redan dubbdäck som ligger och väntar, men jag brukar faktiskt vara ganska snäll mot mina vintercyklar. Är det alltför grisigt kan det bli något extra pass inomhus och bara det fryser på sen och blir vinter på riktigt, och om det får hålla sig under nollan, så blir ju cykeln inte ens smutsig. Så jag brukar lätt paradoxalt nog hoppas på rejäl vinter haha.

glitch sa:
Oj här hade man missat lite! Ruggigt fint resultat, bra jobbat!
Tack!

Verkligen skoj att de publicerade, var osäker på nyhetsvärdet i bygget men gamblade och skrev ihop en blog/artikel. Vilket ju uppenbarligen var helt rätt!

Tillbaka
Topp