[Byggtråd] DBS Avanti -86 (ca)

Sulfaten

Aktiv medlem
Jag har hämtat hem min gamla DBS Avanti från ca -86 (skaffade den lagom tills jag började högstadiet) som jag tänkte renovera upp och ha som pendlarhoj, för att slippa pendla med min mtb. Förhoppningsvis gör det att pendlingen är lite snabbare och att jag inte sliter ner mina däck fullt så snabbt.

Så här ser den ut idag:
1691591855288.png

Ska ta en översyn av den med mer kunniga personer för att se vad som är nödvändigt att byta, och sedan vad som vore trevligt att byta. Då den ska vara en pendlarhoj kommer jag, om möjligt, behålla stänkskärmar och pakethållare. Har redan en perfekt Vaude-väska för pakethållaren.

Premiär idag för pendling. Den skarpögda kan se att inte mycket har ändrat sig. Växlarna funkade bra, och hjulen var helt klart funktionsdugliga. Vinklade upp krullen lite för att få en lite mindre obehaglig sittställning.
Nya däck är beställda, och bromsklossar införskaffade, de gamla kändes lite i torraste laget. Kände att det kan vara läge att byta till en annan sadel också. Har en liten ramväska som ska på, där jag kan ha lite verktyg och annat. Behövs tyvärr hyls- eller skiftnyckel för att mecka på cykeln.
1713353147777.jpeg

Tillbaka
Topp