Har inte hunnit med att bomba allt för många mil men lyckats skrapa ihop 70. Efter dessa mil är jag helt klart nöjd med cykeln, rätt storlek och det enda jag kan klaga på just nu är sadeln, blev lite öm i rumpan efter en 20-milare.
Känslan är fantastiskt härlig när jag cyklar. Det är en styv cykel men ändå inte lika stötig som min cx, stålet äter en del ojämnheter. Uppför går det fort, känns det som. Jag tycker att jag inte behöver ta i allt för mycket för att rulla med eller trampa förbi andra, trots att min cykel förmodligen väger lite mer.
Prime-hjulen gör sitt jobb, har inget att anmärka. Tanken var att införskaffa "finhjul" men det känns inte lika aktuellt längre, det får komma längre fram.
Det enda som skulle kunna vara någon form av negativt med cykeln är att växelvajern slår i ramen när det är lite knöliga vägar, enkelt ordnat med att köra heldraget. Personligen störs jag inte nämnvärt och låter det vara som det är.
Gjorde BMR-premiär idag...helt magiskt. Vädret och sällskapet kunde inte bli bättre. Jag förstår att det inte är såhär med alla brevetlopp, men det gav helt klart mersmak. Starka ryttare gjorde att det rullade på bra, utan att för den delen dra på för mycket. En blandning av gamla rävar och någon valp gjorde det hela till en behaglig 20-milare. Mest imponerande var en herre i 70 års åldern som rullade med och landade på ett rullsnitt på 28 km/h, det är starkt!
Precis den här typen av cykling som jag köpte min Resolution!