[Byggtråd] Frostes samlingstråd för diverse cykelprojekt

Jag köpte en Miyata Tripple Cross storlek 58i veckan från ett tips i den kära Miyatatråden. Helt ok skick på ramen, använd men tillsynes någorlunda rak och framförallt hel. Sadelstolpen sitter löst.

Visa bilaga 669756

Planen är att riva den totalt och bygga en budget fulväderscykel med bock, moderna reglage, 35mm däck och heltäckande skärmar. Finns många fina trådar på Happy att ta inspiration från. Nu står den kvar på kontoret över helgen men den ska snart hem och i mellandagarna ska jag bita tag i projektet.

Lite osäker på komponentval. Eventuellt stjäl jag prylar från Parkpren och konverterar tillbaka den till rakt styre.

Följande finns i lådan jag kan hänga på:
- Shimano Sora grupp. Osexig men funkis.
- Deda Piega styre med quill stam
- White Industries vevar 46/30. Ena even har en spricka så får se om jag vågar använde dom ett tag till.

Det som behöver införskaffas är bl.a:
- Beggade hjul
- Mini V-bromsar, tektro
- möjligen dyra däck från Rene Herse
- Skärmar från Pelago
Hade en för länge sedan. Riktigt najs ram.

Befinner mig i någon slags influensadimma men fick i alla fall ett nytt arbetsförkläde sytt. Ett hopkok med inspiration av Randijo och Adam Savage.

IMG_7288.jpeg

Senast ändrad:
Befinner mig i någon slags influensadimma men fick i alla fall ett nytt arbetsförkläde sytt. Ett hopkok med inspiration av Randijo och Adam Savage.

Visa bilaga 670092

Väldigt bra, men obegripligt varför du inte köpte ett för 14 000 kr istället.

Tillbaka
Topp