SebbeK
Aktiv medlem
[Byggtråd] Fulcross/gravelroad hoj
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SebbeK sa:Kände att jag behövde en hoj till i stallet... Tänker bygga en budget gravelroad hoj.
Hittade ett lämpligt objekt på blocket.
Planen är att byta till bock, andra bromsar, andra däck, STI-reglage, annat vevparti.
Fortsättning följer...
SebbeK sa:Av med allt gammalt mög. (Nästan)
Vippen sa:SebbeK sa:Av med allt gammalt mög. (Nästan)
Jäklar vilken metamorfos! Från totaltöntig till helhäftig som i ett trollslag, kul! Det är en konst att se potentialen i något som ser så bedrövligt ut från start. Om jag skall pipa om nåt skulle jag gått på en svart sadel och svart linda.
SebbeK sa:Vevparti på väg....
Däremot får jag inte loss sadelstolpen. Har testat med 5-56 under ett par dygn och satt stolpen i ett skruvstycke och försökt vrida loss stolpen, men icke!
Nån som har nåt tips?
leffo sa:Snyggt men gigantiskt drop?
setreus sa:Instämmer med övriga. Så snygg förvandling! Hur feta däck skulle du få in tro?
8-10 -delat har samma utväxling (1,7:1)SebbeK sa:Söker även efter en 9-delad, svart, shimano lvg bakväxel.
emmer sa:8-10 -delat har samma utväxling (1,7:1)
[Utom tidiga DuraAce och senaste Tiagran]
Kanske ska tillägga att MTB 8-9 -delat passar det oxå, liksom SRAM 2:1 om man mot all förmodan skulle råka hitta en sådan.SebbeK sa:Uppfattat!emmer sa:8-10 -delat har samma utväxling (1,7:1)
[Utom tidiga DuraAce och senaste Tiagran]