(Byggtråd) Massiv Stigcykel
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
X-Race sa:Kul att du gillar idén, jag var nog en av få som la vantarna på en Helm Conrad coil, så den är alltså svart och guld, väldigt begränsad upplaga. Bilder på den kommer under morgondagen hoppas jag, ikväll ska
jag försöka trolla bort allt det gula på ramen. ? F36:an är en 2015 Factory Series 36 FLOAT 27.5 180 FIT RC2. Har inte hunnit fundera på pris än men ge mig ett vettigt bud så är den din![]()
EST sa:Aha ska bli spännande detta :) Miki jag ska ju ha 26"
mikipedia_ sa:Så jävla pimp!
Du kan beställa olika färger/eloxeringar på fjädrarna hos ti-spring.com ?
X-Race sa:Nu har hjulen äntligen kommit, var och hämtade dom på Järvsö Bergscykelpark (JBP) igår, passande även på att beställa med ett hjulpar till dh:n som också hämtades upp. Nu har bäkdämpen kommit på plats och imorgon hoppas jag Eagle-gruppen kommer för då blir det att montera den samt hjulen i helgen.
X-Race sa:Javisst dom har blivit generalagenter för dessa helt fantastiska hjul och nav från Industry Nine, ljudet i navet är helt oslagbart? Det blir helsvarta med några små inslag av guld? Vägde dom igår och hjulsettet väger in på 1817 gram. Du har helt rätt mikipedia, den kommer att bli massiv på många sätt ?
Tack ska du ha!gredos sa:Kom igen nu! Man vill ju se mer! Det häftigaste bygget jag sett på länge! ?
X-Race sa:Tack ska du ha!gredos sa:Kom igen nu! Man vill ju se mer! Det häftigaste bygget jag sett på länge! ?
Nu kan man börja se hur slutresultatet kommer att bli, givetvis ska jag fixa med en bild då du önskar detta, kommer imorgon.?Nu sitter hjulen och Eaglegruppen på, nu väntas det bara på lite smått och gott så som t.ex. bromsar, grepp, pedaler och rätt däck samt lite småpryttlar här och där.
mikipedia_ sa:Läckert!!
Tack för det och jag förstår hur du menar?? Jag ser det dock som att jag nu bygger en endurohoj som jag personligen tycker att den borde se ut och kännas. För mig är en parkhoj en dh hoj med lite brantare vinklar och 26" hjul, i forum & media däremot så tycker jag oftare och oftare att dagens endurohojar utmålas som parkhojar, det tycker jag dom är lite för veka för, märk väl att detta är min högst personliga åsikt.? Nu ska det ju dit en dropper också vilket gör att men får ett annat utseende på hojen, och den blir cyklingsbar inte bara utför, samt ett par lite mindre feta däck och annat smått och gott som passar stigcyklingen bättre och även gör hojen lättare. Målvikten jag strävar efter är densamma som en Comencal Meta 4.2, enligt mina beräkningar är jag redan där men behöver alla grejerna på plats för att väga in den ordentligt. Hoppas ni hänger med hela vägenPaco sa:Jag skulle nog kalla det där för en jävligt rolig parkhoj än en massiv stigcykel......
Det blir en dropper på den, har inte bestämt vilken än bara.Enduro Fredrik sa:Ska det vara en dropper på eller kör du enkel stel sadelpinne? :)
X-Race sa:Det blir en dropper på den, har inte bestämt vilken än bara.Enduro Fredrik sa:Ska det vara en dropper på eller kör du enkel stel sadelpinne? :)
Det blir någon av de vajerstyrda stolparna då jag redan inhandlat Cane Creeks reglage för detta, hade en KS stolpe som var tänkt för bygget men den passade inte i längd då slaget var för kort.EST sa:Nej den hade Carl pedal sämsta skor som går att köpa !