Byggtråd Miyata Mtb

Carl Edfeldt

Aktiv medlem
Byggtråd Miyata Mtb
Så har jag bestämt mig för att skänka ytterligare en byggtråd! Efter detta blir det ett annat märke, jag lovar! 😉 Nåväl, utgångsmaterialet denna gång är en riktigt sliten On/Off roadrunner där det som vanligt inte gick att använda något utom ramen.
Affären på 300 pix gjordes upp över telefon och 16 timmar senare hade jag rivit ner den till bara ram.
Vad blir det då? Jo svart med Elevation känsla och dämpare....
3C54F728-3ED7-4410-9D76-23E37D160975.jpeg
B2A7963D-D36F-4517-B0AF-53A8228B2AD5.jpeg

Kneecap

Aktiv medlem
Byggtråd Miyata Mtb
Tjena!

Jag vill ha CrossMax gen 1, dom svarta med chromedekaler. Har en tanke på att customisera en XTR-grupp för att matcha utseendet på hjulen om jag får tag på ett par för vettig peng.

Men måste ju fan ha en Miyata nån gång.. Ska bara blir klar med dom tre andra retroprojekten först..

Carl Edfeldt

Aktiv medlem
Byggtråd Miyata Mtb
Tjena!

Jag vill ha CrossMax gen 1, dom svarta med chromedekaler. Har en tanke på att customisera en XTR-grupp för att matcha utseendet på hjulen om jag får tag på ett par för vettig peng.

Men måste ju fan ha en Miyata nån gång.. Ska bara blir klar med dom tre andra retroprojekten först..
Klart du skall ha en Miyata👌🏻Vilka är dina projekt?
Crossmax/xtr.. mums!

Kneecap

Aktiv medlem
Byggtråd Miyata Mtb
Klart du skall ha en Miyata👌🏻Vilka är dina projekt?
Crossmax/xtr.. mums!

Tjena!

En Specialized S-Works 1997, Som ska byggas med full XTR 950, Sid och förhoppningsvis CrossMax samt en drös andra finprylar från den tiden som t.ex. Flite Titanium m.m.
Ett hemligt projekt från -94 samt min gamla DH-rigg, en Santa Cruz Super 8 som ska byggas med Intense MAG30 hjul och Shiver m.m.

Carl Edfeldt

Aktiv medlem
Byggtråd Miyata Mtb
Tjena!

En Specialized S-Works 1997, Som ska byggas med full XTR 950, Sid och förhoppningsvis CrossMax samt en drös andra finprylar från den tiden som t.ex. Flite Titanium m.m.
Ett hemligt projekt från -94 samt min gamla DH-rigg, en Santa Cruz Super 8 som ska byggas med Intense MAG30 hjul och Shiver m.m.
Hemligt -94 gör mig sjukt nyfiken!
De två andra är ju sjukt fina hojar, hoppas du kommer i mål med dom. Tänk om jag ändå hade haft kvar min carbon Miyata från -93☺️

Carl Edfeldt

Aktiv medlem
Byggtråd Miyata Mtb
Några uppdateringar om hur det går?
Just nu händer det inte så mkt, väntar på styrlager, crossmaxhjul från Tyskland. Däck från ett annat ställe.... sen behövs ju det viktigaste av allt, ramen!
Lacken har dragit ut på tiden då dom inte har haft kapacitet. Tur att man har lite tålamod och ett vanligt jobb att fördriva tiden med ;)

hbn

Aktiv medlem
Byggtråd Miyata Mtb
Just nu händer det inte så mkt, väntar på styrlager, crossmaxhjul från Tyskland. Däck från ett annat ställe.... sen behövs ju det viktigaste av allt, ramen!
Lacken har dragit ut på tiden då dom inte har haft kapacitet. Tur att man har lite tålamod och ett vanligt jobb att fördriva tiden med ;)
Haha, jag känner igen det 😁

Carl Edfeldt

Aktiv medlem
Byggtråd Miyata Mtb
Hej!
Ny här och har två Miyataramar att fixa till.
En för skog och en för gata.
Några tips?
Jag måste ju säga att det är ju en guldgruva du sitter på😉
Racern är väl bara att plocka ihop och köra
Century behöver väl mer ett tema tänker ja då det bara är ram. Hade kört på mkt svart så guldmuffarna syns ordentligt.. ser ut som en 22,5

Carl Edfeldt

Aktiv medlem
Byggtråd Miyata Mtb
Nu är jag avundsjuk RIKTIGT! !!
Och lila på den .....😊👍
Skall försöka få till så mkt lila det bara går. Möjligt att det blir lite rödeloxerat oxå. Nackdelen är att det tar lite tid att hitta rätt grejer. Förhoppningsvis så är det värt det i slutändan. Imorgon skall jag banka in styrlager på ramen som fått klarlack över dekalerna.
Lila styrlager😉

Kneecap

Aktiv medlem
Byggtråd Miyata Mtb
Tjena!

Så värt att leta efter precis rätt prylar. Har fått lite bra idéer om exakt hur min S-Works ska bli. Customretro är väl ledordet. Kommer nog göra en och annan puritan arg då jag kommer göra ganska stora ingrepp på delar som en del skulle se som helgerån.

Senast ändrad:

Carl Edfeldt

Aktiv medlem
Byggtråd Miyata Mtb
Tjena!

Så värt att leta efter precis rätt prylar. Har fått lite bra idéer om exakt hur min S-Works ska bli. Customretro är väl ledordet. Kommer nog göra en och annan puritan arg då jag kommer göra ganska stora ingrepp på delar som en del skulle se som helgerån.
Customretro känns ju inte bara rätt utan blir oftast användbart oxå

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer