[Byggtråd] Miyata Triple Cross

Det är ju en stilig cykel det där!

Visst är det ett vevparti från Sugino du har? Vill minnas att vevaxeln ska vara 110-113 mm.
Tror det är ett Shimano STX som jag polerat... Kommer utgå från befintligt vevlager, mäta från vevarmen in till kedjestagen och sen dra av så mycket som behövs för att avståndet kedjestag/vevarm blir ganska tight. Breda vevpartier är ett aber för mina knän upplever jag, så jag vill ha ihop pedalerna så mycket det går. Dag ett på helgens tur gnällde jag lite över onda knän på slutet av dagen, men tror det berodde mest på att jag blev misshandlad (läs blev medbjuden på löptur) i tisdags och att det satt i under fredagen..?

Du ska nog ha 43-44 mm CC mellan sadelrör och en punkt mellan de två kedjedreven.

Senast redigerad av en moderator:
STX-vevpartiet ska i originalutförande med tre klingor ha en axel på 110-113 mm. Om jag inte har helt fel borde du ha en vevlageraxel som är 8 mm (2x4 mm) kortare än den du har nu. Har du en axel på 113 mm så är det alltså 107 mm som blir närmaste (eftersom jag killgissar att 105 mm långa axlar inte finns).

STX-vevpartiet ska i originalutförande med tre klingor ha en axel på 110-113 mm. Om jag inte har helt fel borde du ha en vevlageraxel som är 8 mm (2x4 mm) kortare än den du har nu. Har du en axel på 113 mm så är det alltså 107 mm som blir närmaste (eftersom jag killgissar att 105 mm långa axlar inte finns).

sicken tur han har då att jag har två nya, kapslade 107-millimeterslager i en låda här.

sicken tur han har då att jag har två nya, kapslade 107-millimeterslager i en låda här.
Än en gång finner jag mig nödgad att citera Roald Amundsen när han berättar om tur och otur:

Seier venter den, som har alt i orden – hell kaller man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt å ta de nødvendige forholdsregler i tide – uhell kalles det.

Det gäller med andra ord att omge sig med rätt vänner.

Än en gång finner jag mig nödgad att citera Roald Amundsen när han berättar om tur och otur:

Seier venter den, som har alt i orden – hell kaller man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt å ta de nødvendige forholdsregler i tide – uhell kalles det.

Det gäller med andra ord att omge sig med rätt vänner.
Roald är väl ändå död. Blir nog rätt trist sällskap.

Tillbaka
Topp