Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är ungefär vad jag läste mig till när jag skruvade på min Vivid Coil också. Så lite som möjligt alltså.Luthman Photography sa:Lagom. När ett stycke bekant skaffade coil så har jag för mig att han läste någonstans att man skulle ha så lite preload som möjligt, men det där kan jag inget om.
Rattnalle sa:Det är ungefär vad jag läste mig till när jag skruvade på min Vivid Coil också. Så lite som möjligt alltså.Luthman Photography sa:Lagom. När ett stycke bekant skaffade coil så har jag för mig att han läste någonstans att man skulle ha så lite preload som möjligt, men det där kan jag inget om.
Typ, ja. Passar inte det provar man nästa fjäder.marr sa:Rattnalle sa:Det är ungefär vad jag läste mig till när jag skruvade på min Vivid Coil också. Så lite som möjligt alltså.Luthman Photography sa:Lagom. När ett stycke bekant skaffade coil så har jag för mig att han läste någonstans att man skulle ha så lite preload som möjligt, men det där kan jag inget om.
Dvs, så den inte glappar? Kontakt och ett två varv till?
Rattnalle sa:Typ, ja. Passar inte det provar man nästa fjäder.marr sa:Rattnalle sa:Det är ungefär vad jag läste mig till när jag skruvade på min Vivid Coil också. Så lite som möjligt alltså.Luthman Photography sa:Lagom. När ett stycke bekant skaffade coil så har jag för mig att han läste någonstans att man skulle ha så lite preload som möjligt, men det där kan jag inget om.
Dvs, så den inte glappar? Kontakt och ett två varv till?
JTF sa:Fin vovve, tigger tilltugg kan man gissa :-)
*fd labradorägare*
larsaw sa:Grattis till grymt fett bygge!!!
Under tiden tills nästa uppdatering så kan vi övriga spana in gänget bakom alu-profilerna...
https://dirtmountainbike.com/features/the-making-of-an-orange.html
Enjoy :D
Hasse#7 sa:Blir fint det där. Klarar du dig med en njure eller kommer det kosta båda och du får be någon donera en till dig efteråt?
Paco sa:Du har väl en sambo som är helt intakt? Norpa en njure av henne om det kniper?
marr sa:Paco sa:Du har väl en sambo som är helt intakt? Norpa en njure av henne om det kniper?
Hahhaa, men om hon vill skaffa öhlins i framtiden då? Det kan jag inte ta ifrån henne.
42Hz sa:Inte mycke fett på bobba! ;)
Verkar ju vara en djungel med nyare axel"standarder ".
marr sa:Dags att bli lite allvarliga.
Plockade fram vågen, vägde in den med. ( Ja den är kalibrerad)
marr sa:Dags att bli lite allvarliga.
B.Fett!
Paco sa:Det är nästan så att man blir sugen på att köpa en Öhlins bakdämpare istället för en DVO Jade.
Synd att färgerna inte matchar?
fredrik168 sa:marr sa:Dags att bli lite allvarliga.
B.Fett!
Får man se certifikat??? ???
marr sa:Paco sa:Det är nästan så att man blir sugen på att köpa en Öhlins bakdämpare istället för en DVO Jade.
Synd att färgerna inte matchar?
Det hade inte jag gjort, Jade är svincoooool :D
marr sa:Man blir lite viktstraffad med coilen, väger ungefär dubbelt så mycket som en luftdämpare.
+1!Hasse#7 sa:marr sa:Man blir lite viktstraffad med coilen, väger ungefär dubbelt så mycket som en luftdämpare.
Det här är en riktig tråd. Bra jobb. Ser fram emot resultatet.
Noobonbike sa:oj...inget som är ihopsatt än..... :(
Kneecap sa:Tjena!
Spara åtta gram på skruvar och sen slänga på plast på hela ramen?
Har aldrig förstått det där med att skydda hojen till överdrift. En MTB ska ha warwounds enligt mig.
Annars kan du ju kompromissa och köra skyddsplast bara på undersida ramrör, alltså det som tar sprutet och stenskotten från framdäcket.marr sa:Kneecap sa:Tjena!
Har aldrig förstått det där med att skydda hojen till överdrift. En MTB ska ha warwounds enligt mig.
Jag är fortfarande kluven om det måste jag säga. Det är första som gör ondast såklart. Så just nu gör det väldigt ont att tänka på....
Får väga plasten för att se hur mycket jag måste spara på annat ;)
JTF sa:Annars kan du ju kompromissa och köra skyddsplast bara på undersida ramrör, alltså det som tar sprutet och stenskotten från framdäcket.marr sa:Kneecap sa:Tjena!
Jag är fortfarande kluven om det måste jag säga. Det är första som gör ondast såklart. Så just nu gör det väldigt ont att tänka på....
Cykelslang är svårslaget rent funktionellt. Tyst blir det. Men faller nog på det estetiska för herrn :)marr sa:JTF sa:Annars kan du ju kompromissa och köra skyddsplast bara på undersida ramrör, alltså det som tar sprutet och stenskotten från framdäcket.marr sa:Kneecap sa:Tjena!
Ja, och hur man ska skydda kedjestaget. Det borde vara en ganska liten del som kan utsättas för kedjeskrammel.
NickPick sa:Skydda för grussprut fram och bak på ramen bara.
För kedjestaget tar du styrlinda. Lätt och hållbart! Bättre än slang.
Der Kaiser sa:Har ett extra happyride-skydd (man kan ju bara köpa dem i par), 17 gram.
Kostar kanske ett par skivoksbultar.